انواع پارچه مانتویی

معرفی انواع پارچه مانتویی

برای خرید انواع پارچه مانتویی و یا هرکدام از پارچه های مانتویی که در ادامه معرفی می شوند، برای بررسی بیشتر نیاز به مقاله ای جداگانه دارند. به هر حال شناخت اولیه پارچه ها، مقدمه ای برای وارد شدن به بازار بزرگ پوشاک است.

پارچه ریون مانتویی

ریون یکی از پارچه های پر مصرف در دوخت مانتوی زنانه و دخترانه است. ضخامت این پارچه کم، و در طول و عرض دارای کشسانی است. الیاف کاربردی در این پارچه، ریون یا همان ویسکوز است. معمولا با عرض یک متر و نیم تولید می شود. در زمره پارچه های کیلویی قرار دارد و فروش آن به صورت وزنی ( کیلویی ) است. البته توجه کنید که ریون به صورت طاقه رول است و مطابق با وزن توپ پارچه،خرید و فروش می شود.
نوع ساده آن به خصوص در رنگ مشکی و سرمه ای، و مدل طرحدار آن به خصوص طرح پلنگی، محبوب تر است. این پارچه به خاطر قدرت کشسانی که دارد، چروک نمی شود. قیمت عمده پارچه ریون نسبت به اکثر پارچه ها بسیار مناسب است.

پارچه ریون

پارچه فاستونی

پارچه فاستونی اغلب برای مانتوهای رسمی به خصوص یونیفرم های اداری کاربرد دارد. مانتویی که با پارچه فاستونی دوخته می شود، بسیار با وقار و مناسب خانم های شاغل است.
این پارچه دو نوع پلی استر ویسکوز و پشمی دارد. قیمت این پارچه با توجه به الیاف و برند تولید کننده  آن، از بسیار ارزان تا بسیار گران در بازار موجود است.

پارچه فاستونی مانتویی

پارچه جین ( لی ) مانتویی

پارچه جین به خاطر اولین کارخانه تولید کننده آن، یعنی lee، به لی نیز شهرت دارد. جین در انواع کشی، غیرکشی، ضخیم و نازک یا کاغذی در بازار موجود است. این پارچه برای مانتو های بهاره و پاییزه کاربرد دارد.

پارچه جین ( لی ) مانتوییپارچه نخی مانتویی

پارچه نخی به چه پارچه ای می گویند؟ نخی در واقع صفت برای پارچه است و نام پارچه محسوب نمی شود. پارچه های نخی اصطلاحا به پارچه هایی گفته می شوند که الیاف ویسکوز یا پنبه بیشتری در بافت آن ها موجود است. اصلی ترین قابلیت این نوع پارچه، خنک بودن و سازگاری آن با پوست بدن است. البته نباید از چروک شدن زیاد این نوع از پارچه ها و مشکلات آبرفت آن ها پس از شستشو غافل شد.

پارچه نخی مانتوییپارچه ویسکوز مانتویی

پارچه مانتویی ویسکوز به پارچه های نخی شهرت دارند و در میان مردم به نام ویسکوز نخی نیز شناخته می شوند. گرماژ این نوع پارچه بین ۲۲۵ تا ۲۶۰ گرم است.
بنابراین در واقع، نوعی پارچه نخی است که به صورت ساده و کشی (لاکرا) بافته و تولید می شود. از عمده مصارف پارچه ویسکوز، مانتوهای اداری و اسپرت هستند که طرفداران زیادی را به خود جذب کرده‌اند.
ویسکوز لاکرا در میان خریداران بسیار محبوب است. کشسانی الیاف این پارچه مزیت های بسیاری دارد. چروک پذیری اندک، خوش فرم بودن پارچه و اتو کشیدن آن بسیار آسان است.
پارچه های ویسکوز چاپی نیز فروش بسیار خوبی دارند. بدون شک مدل های مختلف آن را با طرح های گوناگون همانند خالدار در بازار مشاهده کرده اید.
در میان محصولات موجود در بازار عمده فروشان ممکن است با پارچه هایی برخورد کرده باشید که مرغوبیت چندانی نداشته و به اسم ویسکوز به فروش می رسند. چنین پارچه هایی ویسکوز فلامنت هستند که متاسفانه در زمان خرید، برخی از پارچه فروشان اشاره ای به الیاف موجود در پارچه نمی کنند.

پارچه ویسکوز کشپارچه تنسل مانتویی

امروزه پارچه های تنسل، جایگاه بسیار خوبی در بخش پوشاک آقایان، بانوان و حتی پوشاک بچه گانه پیدا کرده است، فروش بسیار خوبی دارد و مورد توجه بسیاری از دوزندگان قرار گرفته است.
پارچه های تنسل که عموم مردم آن ها را به عنوان لی کاغذی نیز می شناسند، جزو پارچه های نخی هستند. مرغوب ترین نوع پارچه های تنسل از ویسکوز بافته شده و رنگبندی خاص آن در دوخت مانتوهای تابستانه و لباس های زنانه نقش به سزایی دارد.
پارچه های تنسل در وزن های گوناگون بافته می شوند. معمول ترین وزن این پارچه ها، دو وزن ۲۲۵ و ۲۶۰ گرم است.

پارچه های تنسل به صورت چاپی نیز تولید می شوند. برای مثال ممکن است برخی از مانتوها را با پارچه های تنسل چاپی به صورت گلدار، حاشیه دار و طرح دار تهیه کنند و یا با به کارگیری ذوف و سلیقه، از انواع آن به عنوان خرج کار در دوخت مانتو و سارافون استفاده شود.

پارچه تنسلپارچه کتان مانتویی

الیاف پارچه کتان گیاهی است. امروزه مدل های ساده و طرح دار کتان جهت دوخت مانتو و شلوارهای زنانه تولید می شود.
کتان ضخیم: پارچه های کتان ضخیم معمولا در گرماژی بیش از۴۰۰ گرم، به صورت کتان کج راه تولید و بافته می شوند که به دلیل ضخامت آن ها معمولا در دوخت مانتوهای زمستانه به کار می روند.
کتان لایت: پارچه های کتان لایت به دلیل خاصیت کشسانی، مورد استقبال زیادی قرار گرفته اند. وزن هر متر از این نوع پارچه در حدود ۲۷۰ گرم است. کتان لایت، بهترین انتخاب برای دوخت مانتو های پاییزه است.
کتان پیچ: یکی دیگر از پارچه های پرمصرف در دوخت مانتوهای اداری، اسپرت و مجلسی، کتان پیچ با وزنی حدود ۲۴۰گرم است. کتان پیچ در فصل های بهار و تابستان بسیار پرطرفدار است.

خریداران، پارچه های کتان را به عنوان پارچه هایی می شناسند که میزان چروک پذیری آن ها بالا است. پارچه های کتان کشی با رنگبندی های متنوع، کم تر چروک می شوند. تولیدی های مانتو، مدل های ساده رنگی و یا چاپی کتان کشی را به صورت عمده ای خرید می کنند.

پارچه کتان پیچپارچه کرپ مانتویی

پارچه های کرپ در میان دوزندگان و همچنین خریداران پرآوازه هستند. کرپ، پارچه مانتویی پرطرفداری است که از گذشته در بین عموم مردم شهرت داشته است. شهرت و مرغوبیت انواع کرپ، موجب تولید انبوه مانتو توسط دوزندگان شده و بافت خاص و توری شکل آن نیز یکی دیگر از دلایل محبوبیت آن است.
اکثر پارچه های کرپ وارداتی هستند و به طبع قیمت بیشتری نسبت به سایر تولیدات داخلی دارند. معمولا بانوان مانتوهای دوخت شده با کرپ وارداتی را به عنوان پارچه های مجلسی انتخاب می کنند.
قطعا بسیاری از تولیدکنندگان با انواع کرپ با برندهای باربی، کندی، سینا کش، پورشه و غیره آشنا هستند. این برندها جزو بهترین برندهای موجود در بازار است.

پارچه فیونا مانتویی

پارچه های فیونا از محبوب ترین انواع پارچه مانتویی هستند که به دلیل دوام و خوش فرم بودن مانتوهای دوخته شده با آن ها، بهترین انتخاب برای مجالس و یا محل کار هستند.
لطافت و زیردست عالی پارچه مانتویی فیونا، از دلایل محبوبیت مانتوهای دوخته شده با آن است.
ممکن است بسیاری از تولیدکنندگان در زمان سفارش مانتو برای شرکت های بزرگ، در تهیه پارچه فیونا با قیمت مناسب به مشکل برخورده باشند. بنابراین برای خرید بهتر است با عرضه کننده اصلی در ارتباط باشید.

برای خرید و فروش انواع پارچه با ما تماس حاصل فرمایید

اکبر حقی زهابی

تلفن تماس :09169558627

ایمیل :Akbar.z1351@gmail.com

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما