پارچه ملحفه ای

پارچه ملحفه ای

پارچه ملحفه ای جزو ١٠ پارچه پرفروش در بازار است. بازار عمده پارچه و مغازه های پارچه فروشی، همگی به خوبی می دانند که خرید و فروش انواع پارچه های ملافه ای ایرانی و خارجی با طرح و مدل های جدید در قیمت های گوناگون بسیار پررونق است. به همین علت با توجه به حجم بالای مبادلات مالی در مورد این پارچه، سرمایه گذاری خوبی روی آن از سمت کارخانجات نساجی و فروشنده ها انجام می شود. کارخانه های نساجی زیادی در زمینه تولید و چاپ انواع پارچه های ملحفه ای در حال فعالیت هستند و برندهای فراوانی از انواع ملحفه ایرانی و خارجی در بازار یافت می شود. از نکاتی که تمامی تولید کنندگان این نوع پاچه به آن توجه دارند قدرت خرید اقشار مختلف و سلیقه های متفاوت آنهاست .

 

پارچه ملحفه ای
پارچه ملحفه ای

انواع پارچه های ملحفه ای

پارچه ملحفه با جنس ها، الیاف و عرض های مختلف و متنوع تولید و در بازار موجود است. از نظر طرح و مدل می توانند ساده و در رنگ های گوناگون باشند و یا طرح های مختلفی با رنگبندی های متنوعی روی ملحفه چاپ شود. برای شناخت انواع جنس های مختلف پارچه های ملحفه میتوانید از سایت های فروشگاهی اینتزنتی فروش آنها اطلاعاتی نظیر قیمت، طرح های پارچه و کیفیت آنها مطلع شوید.

موارد مصرف پارچه ملحفه ای

از جمله مواردی که میتوان از پارچه ملحفه نام برد خواب خانگی، خوشخواب، بالشت، لحاف، روتختی، تولید تشک و بالشت، دوخت ملحفه گرفتن پتو، سرویس خواب نوزاد، ملحفه هتل و بیمارستان ها، رومبلی، رومیزى، روبالشتی، سرویس آشپزخانه، زیرانداز، لایکو ( ملحفه پشم شیشه)، عروسک سازى، کارهای دستی و تزیینی اشاره کرد.

 تشخیص کیفیت جنس پارچه ملحفه ای

الیاف بکار رفته در فرایند بافت ارتباط مستقیم در کیفیت پارچه دارد. برای تشخیص کیفیت آنها راه های وجود دارد ه ما به دو نکته مهم اشاره میکنیم:

1- حس خوبی که هنگام لمس پارچه به ما دست میدهد بهترین  و ساده ترین راه برای تشخیص آگاهانه کیفیت پارچه است.

2- شناخت دقیق انواع الیاف : اگر قصد خرید عمده پارچه دارید و یا صاحب تولیدی و مغازه پارچه فروشی هستید، باید با انواع الیاف، مزایا و معایب هر کدام از آن ها آشنایی کامل داشته باشید. خود را متخصص پارچه کنید تا در خرید و فروش کلاه سرتان نرود.

الیاف مورد استفاده در پارچه های ملحفه ای

الیاف مختلفی در تار و پود این توع پارچه مصرف میشود. که باعث تولید جنس های مختلفی آن می شود. مورد دیگر تراکم بافت و نحوه تکمیل است که نقش اصلی در تولید یک جنس مرغوب دارد.

از مهمترین ترکیبات الیاف در تولید پارچه ملحفه ای به آن اشاره کرد موارد زیر است:

فلامنت – فلامنت

فلامنت – پلی استر

فلامنت – پنبه

پلی استر پنبه – فلامنت

پلی استر ویسکوز – فلامنت

پلی استر پنبه – پلی استر پنبه

پلی استر ویسکوز – پلی استر ویسکوز

پنبه – پلی استر ویسکوز

پنبه – پنبه

از دیگر مورادی که در کیفیت پارچه موثر است کیفیت نخ مصرفی، تراکم بافت ، یک دست بودن بافت، کیفیت چاپ و رنگ، میزان آبرفت پارچه، نوع تکمیل و لطافت ، میتوان اشاره کرد. پارچه ملحفه پنبه ای (صددرصد پنبه) بهترین نوع جنس ملافه است.

ملحفه نخی به پارچه ای گفته می شود که درصد غالب و بیشتر آن از نخ ویسکوز یا پنبه (کتان) باشد و نشانه واضح آن، زیردست لطیف و نرم آن است. پیشنهاد می شود برای ملحفه تابستانی از جنس پارچه تترون طرح دار یا ساده استفاده کنید.

پارچه ملحفه ای ساده

پرفروش ترین و پرطرفدار ترین نوع پارچه های ملحفه ای ، نوع ساده و بدون طرح آن است زیرا که ارزان تر و به صرفه تر است. از اصلی ترین پارچه های ملحفه ای ساده انواع پارچه تترون، ترگال و کجراه و حتی پارچه اسپان باند یکبار مصرف هستند که با بیش از ٧٠ رنگ ساده به عنوان روتختی، ملافه تشک و لحاف به خصوص برای مصارف خانگی، بیمارستان ها و هتل ها مورد مصرف است.

ویژگی های پارچه ملحفه ای طرح دار

داشتن ظاهری با طرح زیبا و قشنگ، اولین کلید فروش بالای پارچه ملحفه است. همه به دنبال زیباترین پارچه ملحفه هستند. عموم مردم به خصوص برای مصارف خانگی، تمایل به استفاده از پارچه ملحفه طرحدار در انواع مدل ها دارند.

پارچه های طرح دارد را میتوان به صورت زیر دسته بندی کرد:

پارچه ملحفه ای طرح گلدار

پارچه ملحفه ای عروسکی و دخترانه

پارچه ملحفه ای طرح فانتزی

پارچه ملحفه ای طرح سنتی

پارچه ملحفه ای حاشیه دار

پارچه ملحفه ای طرح سه بعدی

پارچه محلفه ای طرح اسپرت

ملحفه طرح ترکیبی

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما