پارچه ی لمه

پارچه ی لمه پارچه ای ریز بافت است و سطح پارچه حالت دانه دار وبرجسته است. در عین لطافتی که این پارچه دارد ولی برای پوشش کامل بدن سعی شده است که از ضخامت کافی برخوردار باشد تا نیازی به استفاده از آستری در زیر لباس نباشد وموجبات آزار فرد را کند.کلمه‌ی لمه، واژه‌ای فرانسوی، به معنی تزئین با برگی از طلا و نقره و یا نخ براق است؛ و پاچه‌ی لمه، پارچه‌ایست که این تزئینات براق را دارد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

با توجه به رنگ بندی بسیار متنوعی که این پارچه داراست، می توانید نسبت به انتخاب مدل مدنظر خود اقدام کنید.
افرادی که لاغراندام هستند وبا کمی توپر به نظر رسیدن، زیباتر می شوند بهتر است پارچه ای را انتخاب کنند که رنگ روشنی دارد وحجم بدن را بیشتر میکند. پیشنهاد ما به کسانی که کمی اضافه وزن دارند برعکس بالا می باشد. بهتر است این افراد رنگهای تیره تر مثل: مشکی، قهوه ای، طوسی یا کرم کاکائویی را در صدر انتخاب های خود قرار دهند.

نکته:

اگر درمورد قد مدلی که انتخاب کرده اید شک دارید، بهتر است ابتدا قد خودتان را در نظر بگیرید. اگر شما جزو افرادی هستید که قدبلند یا معمولی دارید بهتر است مدلهای مجلسی کوتاه را انتخاب کنید تا ارتفاع شما با قد بلندی که لباس دارد، زیاد به نظر نرسد. ولی اگر از حد معمول کوتاهتر هستید ما به شما پیشنهاد میکنیم که از پارچه هایی که ریزش بیشتری دارند مانند لمه یا ریون استفاده کنید در ضمن به هیچ عنوان لباس کوتاه زیر زانو نپوشید. چون از وضعیت فعلی خود به دلیل خطای چشم دیگران، کوتاهتر به نظر میرسید. اما اگر پیراهن ماکسی بلند به همراه کفش پاشنه بلندی انتخاب کنید مطمعنا خیلی زیبارو و معقول تر به نظر میرسید.

به هیچ عنوان ازچگونگی نحوه ی برش لباس غافل نمانید. سعی کنید فرم بدنتان را تشخیص دهید و از خیاطتان بخواهید لباستان را جوری برش دهد که عیبهای اندام شما را بپوشاند زیرا اگر این اصل رعایت شود هر چه برش زیباتر و متناسبتر زده شود شما زیباتر به نظر میرسید
کاربرد پارچه ی لمه محدود به پیراهن های مجلسی نمیباشد، از این پارچه برای دوخت انواع بلوز ودامن های زنانه هم استفاده میشود.

پارچه های لمه رنگ بندی متنوعی دارند

 

پارچه لمه

می‌توانید پارچه‌های لمه را در دوخت ماکسی‌ها و کت‌های مجلسی، پیراهن‌های مجلسی با مدل‌های: ماهی دنباله دار، آستین بلند، یقه قایقی و سرهمی‌ها استفاده کنید.

پارچه لمه مناسب برای میز
پارچه ی لمه

 

کاربرد پارچه ی لمه محدود به پیراهن های مجلسی نمیباشد، از این پارچه برای دوخت انواع بلوز ودامن های زنانه هم استفاده میشود.لباس های لمه معمولا تنگ هستند و بیشتر برای خانم های لاغر و خانم هایی که اندام ظریفی دارند مناسب است پس خانم های چاق و شکم دار اصلا سراغ لباس های لمه نباید بروند. لباس های لمه در انواع مدل های ماکسی ، بلند، کوتاه، نیم تنه و دامن, سرهمی و … وجود دارند که با توجه به سلیقه و فرم اندام تان باید دست به انتخاب بزنید.

نحوه‌ی شستوشوی پارچه ی‌ لمه شنی به این صورت است که: در شستشوی اولیه، زمار پارچه ی لمه یا همان اکلیل‌های اضافی آن ریزش دارند اما بقیه‌ی اکلیل‌های پارچه رویش باقی می‌ماند و زمان زیادی طول می‌کشد تا تمامی آنها به طور کامل از روی پارچه پاک شود. پس نگران ریختن اکلیل‌های لباستان نباشید. البته میزان ریزش اکلیل لمه بستگی به جنس و کیفیت آن نیز دارد؛ ولی در هر صورت از شستشوی زیاد لباس‌های با جنس لمه بپرهیزید. پارچه ی لمه قابلیت شستشو با لباسشویی را دارد ولی باید توجه داشت که دمایی که برای شستشو در نظر گرفته می‌شود کم یا ملایم باشد. آب داغ حالت کشی لمه را از بین می‌برد و به بافت پارچه آسیب می‌رساند. در نحوه‌ی شستوشوی پارچه‌ی لمه دقت کرده و برای شستشو از مایع سفید کننده استفاده نکنید؛ چرا که زر‌ها و اکلیل‌های پارچه را از فرم عادی خارج کرده براقیتشان را می‌گیرد و پارچه را بی روح نشان می‌دهد.

بعد از شستوشوی پارچه‌ی لمه از اتو استفاد نکنید چرا که داغی اتو بافت طبیعی پارچه را از بین می برد. درست است که این پارچه به اتو کشی نیاز ندارد ولی اگر جز آن دسته از افراد هستید که به صاف و درست ایستادن لباس حساسید بهتر است بعد از شستشو آن را روی یک سطح صاف پهن کنید. با این کار جلوه‌ی لباستان نیز حفظ می‌شود. و در نهایت باید بگوییم اگر لباستان برایتان بسیار با ارزش است؛ بهتر است به نحوه‌ی شستوشوی پارچه ی لمه دقت کنید و یا شستشوی آن را به خشکشویی بسپارید تا ضمن حفظ پارچه و دوخت از آسیب، بتوانید بار‌ها از لباستان استفاده کنید.

برای خرید و فروش انواع پارچه به صورت عمده با ما در ارتباط باشید

اکبر حقی زهابی

تلفن سفارش: 09169558627

تلگرام: @parchehferosh

ایمیل :Akbar.z135161@gmail.com

واتساپ:09169558627

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما