آشنایی با انواع پارچه های حریر و مقایسه آنها

آشنایی با انواع پارچه های حریر و مقایسه آنها

با فرا رسیدن فصل گرم سال استفاده از پارچه های سبک و نازک طرفدار پیدا می کند. پارچه های حریر از این دسته پارچه ها می باشد.از انواع پارچه های حریر در دوخت لباس و مانتو استفاده می شود. تنوع در انواع پارچه حریر زیاد است. شما بسته به اینکه برای چه کاری می خواهید از پارچه حریر استفاده کنید می توانید نوع آن را مشخص کنید. خانم هایی که خیاطی می کنند در فصل تابستان بسیار سراغ پارچه حریر می روند. لباس های حریر بسیار خنک و سبک هستند.
برای بافت پارچه حریر از ابریشم طبیعی یا مصنوعی استفاده می شود. کاربرد ابریشم کمک می کند تا پارچه لطیف و سبک داشته باشیم. در صد ابریشم به کاربرده شده در انواع پارچه حریر متفاوت است. با تغییر نسبت ابریشم جنس و نام پارچه تغییر می کند.

حریر کرپ

یکی از معروفترین نوع حریر است. زبری سطح این حریر مانند کرپ است. سبکب و شفافیت آن نیز مانند حریر است. رنگ ماتی دارد و برای دوخت لباسهای مجلسی و شومیز بسیار کاربرد دارد. برای پیراهن های ماکسی و پیراهن هایی که به پارچه لخت احتیاج دارند مناسب است.

حریر کرپ

حریر کریشه

حریر کریشه نوعی حریر است که بسیار نرم است و زبری حریر کرپ  را ندارد. اما احتمال نخ کش شدن آن بیشتر است. در انواع ساده و طرح دار وجود دارد. برای روسری هم می توان از آن استفاده کرد چون در عین حال که نرم و لطیف است ولی روی سر سر نمی خورد.

 

پارچه های حریر کریشه

حریر نخ

جنس نخی و خنک آن باعث شده از پارچه حریر نخ در تابستان بسیار استفاده شود. حتما شال ها و روسری های حریر نخ را در تابستان دیده اید و از آن استفاده کرده اید. مشکل این مدل حریر این است که زود چروک می شود و احتمال آب رفتن پارچه هست چون الیاف آن از جنس پنبه است. مزیتی که این پارچه دارد این است که الیاف مصنوعی در آن بکار نرفته بنابر این افرادی که به الیاف پلاستیکی حساسیت دارند می توانند از آن استفاده کنند. برای فصل گرم تابستان بسیار مناسب است.

پارچه های حریر نخ

حریر ژاکارد

یکی از جدید ترین مدل های حریر می باشد. ایستادگی و ضخامت بیشتری نسبت به سایر حریر ها دارد. زمینه پارچه شفاف و شیشه ای ست اما بر روی آن طرح های پارچه ای دیده می شود طرحهای روی پارچه چاپ نیست بلکه در هین بافت پارچه ایجاد شده است. برای دوخت مانتو ها از این مدل حریر بسیار استفاده می شود. این پارچه لخت نیست و ریزش ندارد به همین دلیل برای پیراهن یا دامن های آزاد و گشاد استفاده نمی شود.

پارچه های حریر ژاکارد

برای خرید و فروش انواع پارچه با ما در ارتباط باشید

اکبر حقی زهابی

تلفن تماس : 09169558627

ایمیل :Akbar.z1351@gmail.com

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما