انواع پارچه ساتن

انواع پارچه ساتن و ویژگی‌های آن‌ها

انواع پارچه ساتن معمولی : پارچه‌های معمول و روتین که با توجه به قیمت آن درصد الیاف نایلون و پلی استر آن متغیر است. ریزش خوبی دارد و براقیت و لطافت آن خیره کننده است.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

انواع پارچه ساتن پشت کرپ: به این پارچه، ساتنِ می سی نو هم گفته می‌شود. ساتن می سی نو به‌ عنوان ساتن دو‌رو شناخته می‌شود. روی پارچه براقیت کم‌تری نسبت به سایر ساتن‌ها دارد و پشت پارچه کرپ می باشد . این نوع پارچه دستِ خیاط و طراح ِلباس را برای ترکیب کردن پشت و روی پارچه باز می‌گذارد. مناسب برای لباس‌های مجلسی، لباس نامزدی و لباس عروس می باشد. این پارچه برای افرادی که اندام چهار‌شانه و پُری دارند توصیه می‌شود تا هم از درخشندگی و هم از تناسب بهتری برخوردار شوند.

انواع پارچه ساتن تافته: این نوع پارچه ساتن نسبت به سایر ساتن‌ها آهار بیشتری دارد و ریزش آن نسبت به سایر پارچه‌های ساتن کم‌تر است. البته دوام و استحکام این نوع پارچه آن را گزینه‌ی مناسبی برای دوخت مانتو و شومیز و … می‌‌کند.

پارچه ساتن کرپ
https://clothcity.ir/wp-admin/post-new.php

انواع پارچه ساتن کرپ: در بافت این نوع پارچه از نخ‌های چند فیلامنتی که با نخ‌های کرپ تابدار ترکیب شده استفاده می‌شود. نخ‌های کرپ پشت پارچه باعث لختی و سبکی این نوع پارچه می‌شود. این نوع ساتن به دلیل چروک‌پذیری کم، طرفدار زیادی در جهان دارد. مناسب برای دوخت انواع لباس‌های شب و عصر می‌باشد. ظاهر و جنس پارچه بر اساس الیاف و نوع نخ‌های بافته شده در آن متفاوت است. عموما مرغوبیت بالای پارچه ساتن کرپ، باعث افزایش خرید این نوع پارچه ساتن می‌شود که در آن فقط نخ‌های فیلامنتی به کار برده شده است. از رنگ مشکی آن برای دوخت چادر هم استفاده می‌شود. برای دوخت این پارچه حتما باید از سوزن‌های بسیار ریز استفاده کرد تا پارچه کیفیت خود را در هنگام دوخت از دست ندهد.

انواع پارچه ساتن حریر: این نوع ساتن براقیت ملایمی دارد. وزن کم و لطافت خاص آن باعث می‌شود تا در تولید شال و روسری از آن استفاده شود.

انواع پارچه ساتن دوشس: از ترکیب ابریشم و پلی استر یا ریون بافته می‌شود و نسبت به ابریشم وزن کم‌تری دارد. به همین دلیل برای لباس های عروس و شب بسیار مناسب است.

انواع پارچه ساتن آستری: سطح نرم و براقی دارد. ساتن استات آهار بیشتری نسبت به ساتن ابریشمی دارد. در این‌جا منظور از آهار ایستایی بیشتر و بهتر پارچه ساتن آستری نسبت به انواع ژرسه می‌باشد.

انواع ساتن عروس: بافت این نوع ساتن متراکم‌تر از سایر ساتن‌ها می‌باشد و میزان در‌ رفتن نخ‌های آن نسبت به ساتن مات کم‌تر است. براقیت پارچه ساتن عروس بسیار بالاست. به جهت متراکم بودن وزن بیشتری دارد. مناسب برای دوخت لباس عروس و سایر لباس‌های شب است. مقاومت این نوع پارچه کم است. درزهای دوخت در این لباس به راحتی مشخص می‌شود و اگر در هنگام دوخت اشتباهی صورت بگیرد جای سوزن به راحتی بر روی لباس دیده می‌شود. برای دوخت لباس از این نوع پارچه باید سوزن بسیار تیز یا سوزن تریکوبافی استفاده شود. پارچه ساتن عروس برای دوخت لباس نیمه چسبان مناسب است. چروک ها بر روی پارچه ساتن عروس به وضوح دیده می‌شوند.

پارچه ساتن شیشه: ساختار این پارچه منحصر به فرد است. برای بافت روی این پارچه از ساتن و بافت زمینه آن از ژرژت حریری استفاده می‌شود.

پارچه ساتن کش: مقاومت این پارچه در مقابل چروک شدن بسیار بالاست. استحکام بسیار خوبی دارد و همان طور که از اسمش پیداست قابلیت کشسانی دارد. میزان کشسانی این نوع ساتن با توجه به انواع مختلف موجود در بازار متفاوت است.

پارچه ساتن
https://clothcity.ir/wp-admin/post-new.php

پارچه ساتن مات یا ساتن آمریکاییپارچه‌های ساتن آمریکایی نسبت به سایر ساتن‌ها ضخامت بیشتری دارد و با توجه به قیمت‌های مناسب آن امروزه در لباس‌های مجلسی به خصوص لباس نامزدی و عروس بسیار پرکاربرد است.

پارچه ساتن نقش دار: این نوع ساتن برای فصل بهار بسیار مناسب است و از جمله پارچه‌های پر طرفدار در طیف ساتن‌ها می‌باشد.

پارچه ساتن نگین دار: یکی از انواع پارچه ساتن است که جزو پارچه‌های زینتی محسوب می‌شود. از این پارچه بیشتر برای لباس‌های شب و خرج‌کار آن‌ها استفاده می‌شود. این نوع پارچه در قیمت‌ها و کیفیت‌های متفاوت در بازار عرضه می‌شود.

پارچه‌های ساتن علاوه بر صنعت پوشاک در کالای خواب و مبلمان هم کاربردهای فراوانی دارد. پارچه ساتن برای دوخت انواع روتختی‌ها و کوسن‌ها به کار می‌رود هر چند که این پارچه خیره کننده و بسیار جذاب است اما ممکن است برای استفاده‌ی روزمره چندان مناسب نباشد.

پارچه ساتن مبلی: از مزایای استفاده از پارچه ساتن در مبلمان می‌توان به طرح و براقیت آن اشاره کرد. اما توجه کنید این نوع پارچه به علت لختی آن باعث می‌شود تا از روی آن سر بخورید و مدام باید جای خود را بر روی مبل تثبیت کنید پارچه ساتن به راحتی لک می‌گیرد و کوچکترین چروکی را به وضوح نشان می‌دهد.

انواع پارچه ساتن و ویژگی‌های آن‌ها

http://parchedozan.ir/wp-admin/post-new.php

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما