انواع پارچه کرپ

انواع پارچه کرپ اطلاق می‌شود که از ابریشم، ریون، استات، پنبه، پشم، الیاف مصنوعی و یا مخلوطی از الیاف با خصوصیات چین جزئی و یا دانه دانه شدن در سطح پارچه تولید شده باشند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پارچه کرپ پارچه‌ای نرم و کمی براق است. افت خوبی دارد و کاملاً بر روی اندام می‌نشیند. به همین دلیل از پارچه کرپ برای دوخت مانتو و لباس‌های مجلسی در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع استفاده می‌شود.

پارچه کرپ از نخ پرتاب تهیه می‌شوند و در گذشته به صورت تار و پودی بوده است، اما امروزه تریکوها نیز به صورت کرپ تولید می‌شوند. ضخامت کرپ متغیر است و البته جنس آن نیز می‌تواند نرم یا زبر باشد.

کاربردهای پارچه کرپ بسیار متنوع هستند و از این نوع پارچه علاوه بر دوخت پوشاک برای دوخت منسوجات دیگر مانند پارچه رو مبلی، رومیزی، کوسن و… نیز استفاده می‌شود. دو نوع متمایز از بافت‌ پارچه‌های کرپ وجود دارند که نوع اول به کرپ نرم یا کرپ مشرقی و نوع دوم به کرپ سخت یا پیچ خورده معروف هستند.. کرپ ابریشمی که معروف‌ترین نوع آن می‌باشد، از نخ ابریشمی حاوی چسب و مواد طبیعی اولیه خود تهیه می‌شود. از ایام قدیم تا کنون، کرپ پارچه مشهور و مورد علاقه زنان برای مانتو بوده است.

دسته‌بندی انواع پارچه کرپ

دسته‌بندی انواع پارچه کرپ

به طور کلی پارچه کرپ به دو نوع نرم و سخت یا پیچ خورده تقسیم می‌گردد. نام انواع پارچه کرپ متنوع بوده و بنا به تولیدکننده یا طرح نام گذاری صورت گرفته است. کرپ دیور، کرپ اسکاچی، کرپ ابریشم، کرپ حریر، کرپ ساتن، کرپ ترک، کرپ گلدار، کرپ چادری، کرپ سیلک، کرپ پوپلین، کرپ موهر، کرپ ژرژت، کرپ گاباردین، کرپ ژرسه، کرپ خاویاری، کرپ شیفون، کرپ مروی جت و… نام انواع پارچه کرپ می‌باشند. بنا به هر نوع از این پارچه کاربرد آن نیز متفاوت است. از دوخت لباس زنانه و دخترانه چون مانتو، کت و دامن تا لباس مجلسی و نیز کاربرد در دکوراسیون با استفاده در کوسن یا به عنوان رومیزی از پارچه کرپ بهره گرفته می‌شود.

به عنوان مثال در این بین از پارچه ژرژت و خاویاری با توجه به مقاومت بالایی که دارد معمولا در دوخت چادر مشکی استفاده می ‌کنند. کرپ سیلک کاربرد به عنوان خرجکار را نیز دارد. از کرپ باربی در دوخت انواع مانتو استفاده می‌شود. کرپ گاباردین مناسب لباس مجلسی و کت مجلسی است. کرپ گلدار ترک کاربرد متنوع در دوخت انواع لباس زنانه، شومیز، کت، سارافون و شال و … را دارد. کرپ دیور مناسب مانتو، لباس شب و بلوز زنانه است.برای خرید انواع پارچه با ما در ارتباط باشید

اکبر حقی زهابی

تلفن سفارش:09169558627

تلگرام: @parchehferosh

ایمیل :Akbar.z135161@gmail.com

واتساپ:09169558627

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما