بافت پارچه ساتن

بافت پارچه ساتن ترکیبی پیچیده تر است زیرا ترتیب رشته های پیچش و طناب به علت تعداد گام به هم متصل می شوند. بر خلاف بافت طوسی، جایی که تقاطع های طوقه به رگه های بعدی موازی بعدی حرکت می کنند، ساختار بافت ساتین، قبل از شروع دوباره چرخه، تقاطع قوسی را در حداقل یک موضوع پیچیده حرکت می دهد.

http://parchedozan.ir/wp-admin/post-new.php
http://parchedozan.ir/wp-admin/post-new.php

  

این بستگی دارد اگر شما خالص هستید یا نه. اگر شما بافت پارچه ساتن را با استفاده از فیبرهای رشته ای مانند ابریشم، نایلون یا پلی استر تولید می کنید، سپس پارچه ای که حاصل آن ساتین است. با این حال، برخی از تعاریف وجود دارد که اصرار دارد که پارچه ساتین تنها از ابریشم ساخته شود. در حال حاضر می توانید کمی گیج کننده باشید …

۲- تفاوت بین ساتن و ساتین

اگر از بافت پارچه ساتن شما از نخ پنبه استفاده می کنید، پارچه ای که تولید می کنید، ساتن است. بسیاری از مردم اغلب به اشتباه از ساتین برای توصیف ساتن استفاده می کنند، و نه دانستن اینکه تفاوت در نخ هایی است که شما استفاده می کنید. طناب ساتین عمدتا طوفان شناور روبرو است، در حالیکه ساتین طوفان شناور روبرو است.

۳- تفاوت بین ابریشم و ساتن

اولین بافت پارچه ساتن ها از ابریشم درست شده بودند، اما امروز ساتن رو از کلی چیزهای مخلف مثل پنبه، نایلون، پولیستر، رایون و… درست می کنند.در حقیقت ساتن و مخمل روش بافت پارچه را مشخص می کنند. برای بافتن پارچه ساتن ، سطح پارچه ای که مشاهده می کنید . دارای نخ های بسیار طویلی است که همگی رو به یک سمت دارند . این نخ های پود حدوداً ۴/۱ اینچ یا بیشتر روی سطح قرار می گیرند. و سپس در پارچه فرو می روند. این روش باعث می شود. تا پارچه شکل ابریشمی و نرم پیدا کند.در ساتن تراکم بافت الیاف بالا است این فشردگی تار و پود باعث می شود پارچه بسیار نرم و لطیف باشدمصارف متعدد انواع بافت پارچه ساتن می توان دوخت و تهیه سجاده های نماز به همراه چادر برای جشن های تکلیف، عروسک سازی، دوخت پرچم، کارهای تزئیناتی و … نام برد.

همانطور که گفته شد، بافت پارچه ساتن یک نوع پارچه است و نه یک ماده، در حالی که ابریشم یک ماده خام تولید شده توسط کرم ابریشمی است که برای ساخت پارچه استفاده می شود. شما می توانید از ابریشم برای ساخت ساتین استفاده کنید، به عنوان کلمه ساتین صرفا به نوع ساختار بافت اشاره دارد. پارچه ساتن ابریشم یک نوع گرانقیمت ساتین است، بنابراین اگر شما به دنبال تولید لباس و یا مبلمان با قیمت مناسب هستید، می توانید ساتین را با استفاده از پلی استر، نایلون، مصنوعی و یا پشم کنید. علی رغم آنچه شما ممکن است فکر کنید، ساتن ابریشم هنوز هم مات، مبهم معکوس معمول از هر پارچه ساتن است.

برای خرید و فروش انواع پارچه به صورت عمده با ما در ارتباط باشید

اکبر حقی زهابی

تلفن سفارش: 09169558627

تلگرام: @parchehferosh

ایمیل :Akbar.z135161@gmail.com

واتساپ:09169558627

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما