دوخت پارچه های کشباف و ژرسه

نکات مهمی در خصوص دوخت پارچه های کشباف و ژرسه وجود دارد که در مقاله امروز تصمیم داریم برای شما توضیح جامعی بدهیم. اگر شما تا کنون هیچ وقت لباس های از جنس مواد مصنوعی ندوخته اید ، پارچه های کشباف بهترین انتخاب برای اقدام به دوخت این دست پارچه ها است. پیش از دوخت پارچه های کشباف ( ژرسه ) باید عوامل مختلفی را رعایت کنید  که نظیر وارد لازم و تکنیک های مخصوص دوخت این پارچه ها است. مهم ترین نکاتی را که برای دوخت پارچه های ژرسه یا کشباف باید رعایت کنید ، شامل :

  1. سوزن : همیشه از سوزن های بال پوینت یا سوزن ژرسه دوزی برای چرخ خیاطی خود استفاده کنید. دقت کنید که اندازه سوزن به ضخامت پارچه بستگی دارد.
  2. نخ : از نخ های باکیفیت ، بادوام و نازک نظیر نخ های ابریشمی ، نایلونی و پلی استر استفاده کنید.
  3. روش ها : چرخ خیاطی شما باید همیشه کشش و انعطاف موردنیاز پارچه را در محل موردنیاز خود فراهم سازد (مانند افزایش قد شلوار ). روش های زیر برای داشتن دوخت های زیبا و با قابلیت کشسانی و منعطف می باشد
  • برای دوخت پارچه های کشباف و ژرسه را به آرامی در امتداد دوخت بکشید
  • دوخت های زیگزاگ و نزدیک بهم و بلند بزنید.
  • از حالت دوخت کشی چرخ خیاطی خود استفاده کنید.
  • از دوخت های لبه دوزی استفاده کنید
  • http://parchedozan.ir/wp-admin/post-new.php
    آستری ژرسه هر متر 8500تومان

تدارکات مورد نیاز برای دوخت پارچه های کشباف و ژرسه :

برای دوخت پارچه های کشباف و ژرسه باید از مواد مورد نیاز دوخت استفاده کنید که اصلی ترین بخش دوخت پارچه های ژرسه هستند و اگر شما از نوع مناسب آنها استفاده نمی کنید ، دوخت شما در نهایت زیبا نمی شود و حتی درزها های آن شکافته خواهد شد.

  1. نخ ها : همانطور که قبلا هم ذکر کردم ، از نخ های با قابلیت کشسانی  استفاده کنید نه نخ های کشی. بهترین انتخاب استفاده از نخ های پلی استر است و اگر ضخامت آنها کم باشد ، دوخت شما بهتر خواهد شد .فقط به یاد داشته باشید که از نخ های پنبه ای استفاده نکنید.
  2. سوزن های ژرسه دوزی : این نوع سوزن ها که به آنها سوزن های ژرسه دوزی و یا سوزن دم طلایی و یا دم آبی هم می گویند و هیچ گونه حفره و سوراخی بر روی پارچه ژرسه ایجاد نمی کنند . شماره سوزن های ژرسه دوزی معمولا 11 می باشد
  3. سوزن دوقلو : این سوزن برای درزهای مرتجع به کار می رود که همان حالت لبه دوزی است. این سوزن برای دوخت پایین لباس ها بسیار مناسب است و دوخت های زیگ زاگی و مستقیمی بر رو و زیر پارچه ایجاد می کند و در واقع بدین شکل لبه پارچه را می دوزد. این سوزن ها هماند سوزن ژرسه دوزی هستند.
  4. لایی گذاشتن : در برخی از اوقات برخی از قسمت های لباس را ضخیمتر تر کرد بنابراین باید از پارچه لایی یا آستر ژرسه استفاده کرد . همچنین می توانید از لایی چسب ( از یک لایی با عرض 1 سانتی متر با قابلیت چسبیدن ) استفاده کنید ، اگر لایی چسب نداشتید می توانید از لایی ، آستر و یا تکه های پارچه برای ضخیم شدن بهره ببرید.
  5. پایه سردوزی یا برش : در چرخ خیاطی معمولی تنها پارچه زیری را نگه داشته اما این فشار بر روی پارچه رویی هم تاثیر می گذارد که این امر موجب دوختی منظم می شود البته این روش الزامی نیست اما به دوخت شما کمک می کند.رای خرید و فروش انواع پارچه با ما در تماس باشید

برای خرید و فروش انواع پارچه با ما در تماس باشید

اکبر حقی زهابی

تلفن تماس : 09169558627

ایمیل : Akbar.z1351@Gmail.com

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما