فروش پارچه مخمل روبالشتی

 

جالب است بدانید که از هر نوع الیافی می توان پارچه مخمل بافت و این باعث شده تا رنج قیمت های متفاوتی از این پارچه در بازار به چشم بخورد. اما لازم است بدانید که هر چه قیمت ها در بازار فروش پارچه کاهش پیدا کند، از کیفیت نهایی پارچه هم کاسته خواهد شد. زیرا کیفیت با قیمت پارچه مخمل رابطه مستقیمی دارد و کاهش یکی سبب کاهش دیگری هم خواهد شد.

در اینجا، پارچه مخمل رو بالشتی موضوع بحث ماست. برای همین، بخش بعدی را به معرفی کامل آن پرداخته ایم.

پارچه مخمل رو بالشتی چیست؟

شناخت و آشنایی اولیه با پارچه مخمل، خالی از لطف نخواهد بود. برای همین لازم دانستیم بگوییم که پارچه مخمل بافت سه بعدی دارد. یعنی به جز تار و پود، شامل کرک هم می باشد که به صورت عمد بر سطح پارچه بافته می شود.

رایج ترین نوع مخمل در بازار که از قیمت بالایی هم برخوردار می باشد، مخمل هایی است که از جنس نخ یا کتان هستند. اما نمی توان منکر وجود پارچه های مخملی در بازار شد که از الیاف مصنوعی و ارزان قیمت بافته شده اند.

پارچه مخمل دارای مشخصه ای است به نام خواب پارچه. این خواب مرتبط با جهت بافت کرک می باشد. یعنی وقتی به سمت خواب پارچه مخمل دست بکشید، سطح آن براق و زیبا بوده و هنگامی که عکس آن رخ دهد، پارچه کدر می شود.

پارچه مخمل جدای از اینکه در صنعت مد و پوشاک بسیار مورد توجه قرار گرفته، در دوخت برخی از کالا ها مانند کالای خواب هم کاربرد دارد. مثلاً نمونه ای مخمل نرم توسط کارخانه های تولیدی با عرض مشخص، طول طاقه معین، تراکم اندازه و مواردی از این قبیل به بازار عرضه می شود که پارچه مخمل رو بالشتی نام داشته و بهترین گزینه برای استفاده روی کوسن و بالشت می باشد.

پارچه مخمل رو بالشتی را می توان با توجه به فاکتور های گوناگونی دسته بندی کرد. مثل:

  • میزان وزن یا گرماژ پارچه
  • جهت خواب پارچه
  • نوع الیاف پارچه
  • طول طاقه و رول پارچه
  • رنگبندی و طرح پارچه
  • تراکم بافت پارچه

به عنوان مثال، پارچه مخمل رو بالشتی را اگر بخواهیم از روی طرح دسته بندی کنیم، باید بگوییم که این پارچه رنگبندی بسیار متنوعی داشته و نوع طرح دار آن شامل گونه های زیر است:

  1. طرح دار برجسته
  2. طرح دار چاپی
  3. طرح دار کامپیوتری
فروش پارچه مخمل رو بالشتی

فروش پارچه مخمل روبالشتی عمده

به جز کسانیکه پارچه روبالشتی را برای مصارف شخصی می خواهند، بقیه خرید و فروش پارچه مخمل روبالشتی را به صورت عمده و عدلی انجام می دهند. البته نوع خرید پارچه رو بالشتی بسته به این دارد که چه نوع پارچه ای را انتخاب کنید. پارچه های نخی همچون تترون، ترگال و …، پارچه هایی هستند که خرید عدل آن ها از نظر قیمتی بسیار مقرون به صرفه است.

اما در رابطه با خرید و فروش پارچه مخمل رو بالشتی، مسئله متفاوت می شود. زیرا اگر قرار باشد که کیفیت خوب آن را تهیه کنید، قیمت نهایی افزایش پیدا خواهد کرد. مگر اینکه اگر قصد خرید عمده پارچه مخمل را دارید، از راه های مستقیم و بدون واسطه اقدام نمایید.

راه های بدون واسطه و مستقیم برای خرید عبارتند از:

  1. درب کارخانه تولیدی که سبب کاهش قیمت نهایی شده و به حوصله و زمان زیادی نیاز دارد. مخصوصاً اگر کارخانه تولید پارچه مخمل در نزدیکی محل زندگی شما نباشد و برای خرید لازم باشد به شهر دیگری سفر کنید. اما با این وجود، هنوز خرید پارچه از درب کارخانه در ذهن خریداران عمده، بهترین روش ممکن می باشد.
  2. روش دیگر که برای تهیه پارچه مخمل باکیفیت به صورت عمده و با قیمت مناسب می توان گزینش کرد، خرید از نمایندگی هاست. نمایندگی ها به نوعی عامل فروش تولیدی در شهر های دیگر هستند و تمامی فعالیت آن ها زیر نظر کارخانجات تولید کننده انجام می شود. نمایندگی ها در بازار امروز که پیشرفت تکنولوژی بسیار به چشم می آید، به دو شیوه فعالیت می کنند. یکی حضوری و دیگری غیر حضوری که خود شامل دو نوع تلفنی و یا اینترنتی می شود.

به نظر شما میان این دو روش، کدامیک گزینه بهتری برای خرید عمده پارچه روبالشتی می باشد و چرا؟

فروش پارچه مخمل رو بالشتی

قیمت فروش پارچه مخمل رو بالشتی

همانند قیمت دیگر منسوجات در بازار فروش پارچه، قیمت فروش پارچه مخمل رو بالشتی هم مدام در حال تغییر است. نوسان قیمت فروش پارچه مخمل روبالشتی در بازار، به خاطر وابستگی اش به پارامتر های مختلف می باشد. بد نیست بدانید که قیمت فروش پارچه مخمل روبالشتی تحت تاثیر پارامتر های زیر دچار نوسان می شود:

  • تغییر در قیمت خرید مواد اولیه و الیافی که در کارخانه های تولیدی استفاده می شود.
  • تغییر هزینه هایی که مرتبط با خرید، تعمیر و نگهداری دستگاه های تولیدی در کارخانجات است.
  • تغییر در مقدار عرضه و تقاضای سالیانه ای که برای پارچه مورد نظر در بازار وجود دارد.
  • تغییر در میزان و تعرفه صادرات پارچه مورد نظر و همچنین واردات آن به بازار داخلی برای تامین نیاز افرادی که مصرف کننده این پارچه هستند.

میزان تاثیر هر یک از این پارامتر ها بر قیمت پارچه مخمل روبالشتی متفاوت است. ممکن است تغییر یکی، قیمت را خیلی افزایش یا کاهش دهد. اما دیگری تاثیر قابل توجهی بر قیمت نهایی نگذارد اما نمی توان تاثیرش را نادیده هم گرفت.

در پروسه خرید، دو مسئله است که سبب تغییر قیمت فروش پارچه مخمل رو بالشتی  می شود. مانند:

  1. مقدار خرید: بی شک قیمت هر متر از پارچه در خرید عمده، به مراتب کمتر از قیمت هر متر از پارچه در خرید جزء آن می باشد.
  2. شیوه خرید: واسطه ای بودن یا مستقیم بودن فروشنده پارچه می تواند بر قیمت تاثیر گذارد. قیمت پارچه در مراکز فروش واسطه ای خیلی بیشتر از قیمت پارچه در کارخانجات و نمایندگی فروش آن هاست.

برای خرید و فروش انواع پارچه با ما در ارتباط باشید.

اکبر حقی زهابی

تلفن تماس :09169558627

ایمیل :Akbar.z1351@gmail.com

تلگرام:parchehfrosh@

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما