پارچه تترون

آشنایی با انواع پارچه تترون و کاربرد آن‌ها

پارچه تترون در صنعت خیاطی و دوخت و دوز، اولین و اصلی‌ترین قدم انتخاب پارچه‌ است. جنس و رنگ پارچه‌ مصرفی تاثیر مستقیم بر نتیجه کار خواهد داشت؛ به همین دلیل شناخت کامل انواع پارچه‌ها اهمیت بالایی دارد. یکی از پر استفاده‌ترین پارچه‌ها،‌ پارچه تترون است. این پارچه در رنگ‌ها و اندازه‌های مختلف وارد بازار می‌شود و در بسیاری از عرصه‌ها کاربرد دارد. اما علت پرفروش بودن این پارچه چیست؟‌ چه ویژگی ممتازی باعث پرمصرف بودن این پارچه می‌شود و چه کاربردهایی دارد؟ در این مقاله به توضیح کامل انواع تترون، کاربردهای آن و نکات مهم در نگهداری و شستشوی این پارچه می‌پردازیم.

آشنایی با انواع پارچه تترون و کاربرد آن‌ها

ساختار کلی پارچه تترون

مواد اصلی به کار رفته در تترون پلی‌استر و ویسکوز است. پلاستیک و نخ به کار رفته در این پارچه می‌تواند درصدهای متفاوتی داشته باشد. هر ترکیب از آن‌ها، جنس متفاوتی از تترون ایجاد می‌کند و به وضوح کاربرد مخصوص به خود را دارد. پارچه تترون مرغوب دارای 40 درصد پلاستیک است اما انواع دیگری از تترون‌ها هستند که درصد پلاستیک در آن‌ها به 60 درصد می‌رسد. درصد بالای پلاستیک باعث براق شدن پارچه می‌شود که این نوع تترون کیفیت متوسط و رو به پایینی دارد.

پارچه تترون در گرماژهای مختلف تولید می‌شود. گرماژ یا وزن پایه، نشان دهنده‌ تراکم بافت پارچه است. تترون ها در گرماژ بین 150 تا 190 تولید می‌شوند. هر مورد مصرف این پارچه، تراکم بافت مخصوصی نیاز دارد. برای مثال برای دوخت پیراهن مردانه از تترون‌ هایی با گرماژ بالا استفاده می‌شود.

از نظر رنگ‌بندی و طرح،‌ این پارچه تنوع بالایی دارد و در طرح‌ها و چاپ‌های متنوع و بیش از 150 رنگ مختلف تولید می‌شود. تترون ابعاد متنوعی هم دارد؛ عرض این پارچه می‌تواند 90، 110، 130، 150، 180 سانتی متر و یا 2 و 3 متر باشد که هر کدام در زمینه‌ متفاوتی قابل استفاده است.

خصوصیات پارچه تترون

گفتیم که تترون از پرفروش‌ترین انواع پارچه است. اما چه ویژگی‌هایی باعث پرطرفدار بودن این پارچه می‌شود؟‌ تترون در رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی تولید می‌شود. تولید پارچه تترون در طرح و رنگ‌های متنوع یکی از دلایل پرفروش بودن این محصول است. اما دلیل اصلی محبوبیت آن مقاومت بالای تترون در مقابل شستشوی زیاد است. از دیگر ویژگی‌های این پارچه می‌توان اشاره کرد به:

  • ضد حساسیت بودن
  • سادگی و قیمت مناسب
  • لطیف و خنک بودن
  • عرض مناسب پارچه
  • تراکم بافت استاندارد و بدن نما نبودن
  • ثبات رنگ
  • یک دست بودن رنگ پارچه
  • عمر بالا. این پارچه مقاومت زیادی در برابر سایش دارد.
  • مقاومت در برابر چروک شدن

برای خرید و فروش انواع پارچه به صورت عمده با ما در ارتباط باشید

اکبر حقی زهابی

تلفن سفارش:

تلفن :09169558627

واتساپ : 09930699356

تلگرام: @parchehdozan

ایمیل :Akbar.z1351@gmail.com

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما