پارچه ترگال

پارچه ترگال از نوع تخت بافت به شمار می رود .که دارای بافتی منظم و کناره هم را داراست در بافت این پارچه از الیاف در تار و پود آن استفاده می شود.در تولید و طراحی این پارچه معمولا از عرض ۱۵۰ سانتی متر استفاده می شود.در این الیاف از ویسکوز یا فلامنت در طول پارچه در اصلاح تار یا چله و در عرض پارچه از پود از الیاف استفاده می شود.این الیاف باعث می شود دوام و مقاومت پارچه در استفاده بلند مدت افزایش پیدا کند چرا که لباس های کار به مراتب بیشتر از سایرلباس ها شسته وتمیز می شود.

چله پارچه ترگال از الیاف به نام (فلامنت یا ویسکوز ) است. این الیاف دارای نمره برای شناسایی آن وجود دارد که باعث دوام ،ضخامت وقطر و وزن این الیاف مربوط می شود.

پود پارچه ترگال از نخ فلامنت یا به اصطلاح فیلامنت است. نمره نخ فلامنت پارچه ترگال، ۱۵۰ است. پارچه ترگال با در هم تنیدن تاری از پلی استر ویسکوز و پودی از فلامنت در واحد بافندگی به صورت ساده طراحی می شود. پس از بافت ساده به رنگرزی ارسال می شود.

بافت پارچه ترگال به صورت مربعی شکل است. تراکم بافت یا همان وزن پارچه در حالت استاندارد تقریبا معادل ٢۴٠ گرم است؛ یعنی مساحت ١ متر طول در عرض پارچه که ١۵٠ سانتیمتر است، وزنی حدود ٢۴٠ گرم دارد.

پارچه ترگال و راه های شناخت آن را در این مقاله بخوانید

انواع پارچه ترگال

پارچه ترگال به دو صورت می باشد یا ترگال ساده یا ترگال کجراه

پارچه ترگال کجراه

پارچه ترگال کجراه دارای ضخامت و استقامت بالاتری نسبت به پارچه ترگال ساده را  که گروه تولیدی روپوش پزشکی سینابرای تولید روپوش ها و محصولات خود از این نوع پارچه برای تولید انواع محصولات خود استفاده می نماید.

پارچه ترگال ساده

پارچه ترگال ساده به نسبت پارچه کجراه نازک تر بوده وو دارای مقاومت واستحام پایین تری به نسب پارچه کجراه را داراست

تشخیص پارچه ترگال وکجراه

پارچه ترگال در انواع مختلف تولید وعرضه می شود که هر کدام ویژگی هایی دارد .مقاومت و استحکام این پارچه از ویژگی هایی است که باعث شده از این پارچه در تولید انواع لباس کار استفاده شود.

گروه تولیدی روپوش پزشکی سینا در تولید انواع روپوش های پزشکی ولباس جراحی (اتاق عمل ) و همچنین لباس رستورانی وآرایشگری از آن استفاده نماید.

شستشوی لباس هاروپوش های که از پارچه ترگال تولید می شود به راحتی چروک نخواهد شد این یکی از ویژگی های برتر این نوع پارچه به شمار می آید. به علت کیفیت مناسب این نوع پارچه در تولید انواع روپوش پزشکی و رنگی اتاق عمل از آن استفاده می شود.پارچه ترگال به دلیل این که الیاف طبیعی آن به رنگ کرم می باشد جهت تکمیل این پارچه بافته شده را برای پرداخت بیشتر به واحدهای رنگرزی ارسال می شود تا رنگ خورده و آهار داده شود کلیه پارچه های از جمله سفید در این مرحله پارچه ها به رنگ های مختلف از جمله سفید رنگ میشود.

از استفاده کنندگان ازروپوش های سفید درخواست می شود در استفاده از این روپوش ها از وایتکس برای شستشوی آن استفاده نشود چرا که وایتکس اسیدی زیادی را دارد و باعث از بین رفتن رنگ پارچه (سفید- رنگی) شده و رفته رفته رنگ سفیدی خود را به رنگ الیاف طبیعی تغییررنگ می دهد.

به این دلیل است که بیشتر مشتریان گلایه از چرک مد شدن روپوش ها می کنند بنابراین توصیه می شود برای شستشوی روپوش ها و البسه سفید از محلول های که اسیدی کمتری دارند و مناسب برای پارچه می باشد استفاده نمایید .از جمله این محلول ها ،محلول آب ژاول است. محلول آب ژاول به دلیل اسیدی کمتر به نسبت وایتکس برای پارچه مناسب است و باعث نمی شود رنگ سفیدی پارچه از بین رود.

نکته برای شستشوی روپوش های سفید از محلول آب ژاول برای شستشو به جای وایتکس استفاده نمایید چرا که وایتکس برای شستشوی پارچه ترگال مناسب نیست.

برای خرید و فروش با ما در ارتباط باشید.

اکبر حقی زهابی

تلفن تماس :09169558627

ایمیل : Akbar.z1351@gmail.com

تلگرام:t.me/parchehfrosh

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما