پارچه فاستونی

 پارچه فاستونی یکی از معروف‌ترین و با کیفیت‌ترین پارچه‌های تولیدی در ایران است. این نوع پارچه نسبت به سایر منسوجات قدیمی‌تر است و کاربردهای بسیاری نیز دارد. پارچه‌های فاستونی با توجه به الیاف و ویژگی‌هایی که دارند، کاربردهای متفاوتی دارند. در این مقاله قصد داریم به طور دقیق متوجه شویم که پارچه فاستونی چیست؟ انواع آن کدامند و برای تولید این پارچه از چه الیافی استفاده می‌شود؟

https://parchedozan.ir/wp-admin/post-new.php

تاریخچه پارچه فاستونی

پارچه فاستونی از قدیمی‌ترین پارچه ها در دنیا است. این پارچه اولین بار در شهر کوچکی به نام ووستد در انگلستان تولید شد و بعد از ورود به روسیه به فاستونی تغییر نام یافت. امروزه نیز از کلمه فاستونی در ایران برای این پارچه استفاده می‌شود. پارچه های فاستونی ایرانی نیز برای نخستین بار در یکی از کارخانه‌های نساجی اصفهان تولید شدند.

پارچه فاستونی چیست؟

اولین سوالی که درباره این پارچه ممکن است با آن روبرو شوید آن است که الیاف بکار رفته در پارچه فاستونی چیست؟ در پاسخ باید گفت که پارچه فاستونی،  پارچه ای با الیاف طبیعی مانند پشم و مصنوعی مانند پلی‌استر است. این پارچه در گرماژ‌های متفاوت و به صورت ساده یا طرح‌دار تولید می‌شود.

پارچه فاستونی چیست؟

انواع پارچه فاستونی کدامند؟

پس از اینکه متوجه شدیم که پارچه فاستونی چیست، باید به سراغ انواع این پارچه برویم و با آن‌ها به خوبی آشنا شویم تا در صورت نیاز بتوانیم به آسانی پارچه فاستونی مورد نیاز خود را تهیه کنیم.

  • پارچه‌های فاستونی پشمی

لطیف‌ترین و نرم‌ترین پارچه فاستونی نوع پشمی آن است. وزن این نوع از فاستون به دلیل الیاف به کار رفته در آن بسیار بیشتر و سنگین‌تر است.

  • پارچه‌های فاستونی پلی‌استر

از دیگر انواع پارچه فاستونی می‌توان به نوع پلی استر آن اشاره کرد. این نوع از پارچه که به پارچه شبه فاستونی نیز معروف است به دلیل استفاده از الیاف مصنوعی در آن وزن کمتری دارد. یکی از مزایای استفاده از این نوع پارچه عدم چروک شدن آن است.

  • پارچه‌های فاستونی پشمی ـ پلی‌استر

پارچه فاستونی پشمی ـ پلی‌استر یکی از بهترین انواع این پارچه‌ها است و سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص داده است. یکی از مهمترین ویژگی‌های آن ظاهر زیبا و در عین حال کیفیت بالای آن است.

برای خرید و فروش انواع پارچه به صورت عمده با ما در ارتباط باشید

اکبر حقی زهابی

تلفن سفارش:

واتساپ : 09930699356

تلگرام: @parchehdozan

ایمیل :Akbar.z1351@gmail.com

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما