پارچه میکرو

پارچه میکرو

 پارچه میکرو سبک وزن با کیفیت بالا، شیک و راحت است؛ که با نخ میکرو فیبر بافته شده و از الیاف بسیار ظریفی تشکیل شده است. این پارچه از اوایل دهه ۹۰ میلادی برای اولین بار در کشور سوئد تولید و سپس در سراسر قاره‌ی اروپا دیده شد. این پارچه شباهت زیادی به پارچه جیر دارد.

انتخاب صحیح پارچه برای دوخت انواع لباس مهم است. همیشه باید بر اساس مدل لباس انتخابی خود پارچه مناسب آن را پیدا کنید. پارچه‌ها در بازار انواع مختلفی دارند که پارچه میکرو یکی از آن‌هاست.

اگر به دنبال خرید این مدل پارچه هستید و می‌خواهید با او و انواع پارچه میکرو، پرطرفدار و جذاب امروزی بیشتر آشنا شوید تا انتهای این مقاله واسط کالا را همراهی کنید

جنس پارچه میکرو

جنس انواع پارچه‌ میکرو از الیاف مصنوعی چون پلی استر، پلی آمید (نایلون، تروگامید) یا ترکیبی از پلی استر، پلی آمید و پلی پروپیلن تولید می‌شود. تار و پود آن بسیار ظریف بافته شده که این مورد باعث می‌شود پشت و روی این پارچه با یکدیگر تفاوت داشته باشد.

تولید کنندگان در ترکیب این پارچه از الیاف نیز استفاده می‌کنند. که در ضخامت، بافت و خاصیت جذب آب آن تأثیر به سزایی دارد. همچنین در تولید پوشاک از این جنس، بیشتر مواقع از جنس الیاف پلی استر استفاده می‌شود.

قسمت رویه پارچه مانند جیر لطیف و مات و سطح پشت آن لیز و براق است. پارچه میکرو از تار و پود پرتراکم و بافت تو در تو بافته شده است که مقاومت و ماندگاری بالایی دارد. همچنین به دلیل کاربرد فراوان و رنگ‌بندی متنوعی که دارند از آن‌ها استقبال خوبی شده است.

انواع پارچه میکرو

انواع پارچه میکرو، بر اساس نوع بافت به سه دسته تقسیم می‌شود که عبارت‌اند از:

  • پارچه‌های میکرو با بافت ساده: این دسته از پارچه‌های میکرو بسیار لطیف و همچنین سطح صاف آن برای مانتو و پالتوهای ساده و شیک مناسب است.
  • کج راه (امبرودی): سطح آن ناصاف و برجسته است. در رنگ‌بندی متنوع موجود است که برای دوخت انواع کت و دامن، مانتو و بارانی مناسب است.
  • بافت میله‌ای (جناقی): راه آن به صورت عمودی است. این مدل پارچه میکرو نیز زیبا، سبک و راحت هست و استفاده از آن‌ها برای پالتو، مانتو و کت ظاهری اسپرت را به شما می‌بخشد.
انواع پارچه میکرو
پارچه میکرو بافت میله ای

رنگ‌بندی‌ پارچه میکرو

یکی از موارد قابل توجهی که باعث شده این پارچه مخاطب زیاد داشته باشد رنگ‌بندی متنوع اوست. هر رنگی که شما مد نظرتان باشد در طیف رنگی پارچه میکرو یافت می‌شود و این کار انتخاب پارچه را برای شما راحت‌تر می‌کند.

ویژگی‌های انواع پارچه میکرو

  • سبک و بادوام
  • مقاومت و ماندگاری بالا
  • ترکیب و ظاهری مناسب
  • بافت ریز و پرتراکم
  • عدم چروک پذیری
  • ظرافت و لطافت
  • بدون آبرفت
  • دارای بافت متفاوت سطح رویه و پشت
  • تن خوری عالی
  • عدم جذب و نفوذ رطوبت به دلیل وجود پلی استر در پارچه

کاربرد پارچه میکرو

کاربرد انواع پارچه میکرو متفاوت است؛ زیرا جنس میکروها در ساختار و طرز بافت با یکدیگر تفاوت دارند. به همین دلیل هر نوع پارچه برای یک کار استفاده می‌شود و مربوط به کاربردهایی که متناسب با جنس خاص آن باشد است.

کاربرد این پارچه در دوخت: کاپشن، مانتو، انواع مدل پالتو زمستانی، بارانی، کت و دامن و لباس‌های ورزشی هست. حتی گاهی بعضی از افراد از آن برای رو مبلی نیز استفاده می‌کنند.

مانتو

از انواع پارچه میکرو برای دوخت مانتو زیاد استفاده می‌شود. خیلی‌ها علاقه دارند که مانتویی می‌پوشند سبک و راحت باشد که این پارچه این امکان را به این خانم‌های عزیز می‌دهد. این پارچه‌ی زیبا در فصل بهار و پاییز طرفداران زیادی دارد.

اگر برای دوخت پارچه خود دنبال مدلی خاص و جذاب می‌گردید خواندن مقاله مدل مانتو پاییزه را از دست ندهید.

لباس‌های ورزشی

از دیگر کاربردهای پارچه میکرو می‌توان به استفاده آن‌ها در دوخت لباس‌های ورزشی اشاره کرد. زیرا این پارچه رطوبت بدن را به حداقل رسانده و این رطوبت را در الیاف خود نگه می‌دارد .

در نتیجه، باعث می‌شود بدن فرد در طول تحرک خنک بماند. در این صورت فرد احساس گرمی نخواهد کرد و بیشتر از حد زمان معمول خود می‌تواند ورزش کند.

برای خرید و فروش انواع پارچه به صورت عمده با ما در ارتباط باشید

اکبر حقی زهابی

تلفن سفارش:

واتشاپ 09169558627

واتساپ : 09930699356

تلگرام: @parchehferosh

ایمیل :Akbar.z1351@gmail.com

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما