پارچه وال اسلپ

پارچه وال اسلپ را بیش‌تر بشناسیم

پارچه وال اسلپ در این مقاله می‌خواهیم در مورد پارچه وال توضیحاتی ارائه کنیم. ویژگی‌ها، محاسن و معایب و کاربردهای این نوع پارچه توضیح داده می‌شود تا خیاطان و دوزندگانی که به دنبال استفاده از این پارچه هستند، دید بهتری راجع به این پارچه پیدا کنند و بتوانند تصمیم بهتری برای استفاده از این پارچه بگیرند.

وال اسلپ چه نوع پارچه‌ای است؟

وال اسلپ نوعی پارچه سبک و ساده‌بافت است و از ۱۰۰درصد پنبه یا ترکیبی از پنبه تشکیل شده است. تعداد نخ‌های به‌کار رفته در آن از پارچه‌های نخی یا پنبه‌ای بیش‌تر است که در نتیجه به‌صورت نرم ابریشمی لمس می‌شود. از آن‌جایی که پارچه وال سبک، تنفس‌پذیر و نیمه شفاف است، این پارچه یک گزینه مناسب برای استفاده برای دوخت لباس‌های تابستانی به شمار می‌رود.

وال اسلپ چه نوع پارچه‌ای است؟

پارچه والاسلپ در طیف وسیعی از رنگ‌ها و طرح‌ها ارائه می‌شود. از گل‌ها و راه راه‌های همیشه مد تا اشکال و لکه‌های خال‌دار که روی پارچه‌های وال ترسیم می‌شوند، همه‌چیز را برای یک لباس تابستانی مناسب در انواع مختلف مهیا می‌کنند. پارچه‌های نخی وال، به‌راحتی به‌عنوان ۵ پارچه برتر برای استفاده به‌عنوان لباس‌های تابستانی به حساب می‌آید.

ویژگی‌های پارچه والاسلپ

مانند بسیاری از پارچه‌های سبک، پارچه وال برای استفاده در لباس‌های بهاری و تابستانی ایده‌آل است. کلمه وال (voile) از واژه فرانسوی “veil” به‌معنای حجاب گرفته شده است.

زمانی که پارچه‌ای از ۱۰۰درصد پنبه یا ترکیبی از پنبه و پارچه تولید می‌شود، پارچه اجازه می‌دهد که هوا به‌راحتی رفت و آمد کند و پوشیدن لباسی با این نوع پارچه در داغ‌ترین روزها، راحتی را را برای پوشنده لباس به ارمغان می‌آورد.

به‌عنوان ویژگی‌های اصلی یک پارچه وال با کیفیت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بافت ساده و محکم

پرداخت نرم ابریشمی

سبک وزن

بدون خاصیت کش‌سانی

قدری شفاف

شکننده و گاهی اوقات قابل انحناء

سفت اما انعطاف‌پذیر

پارچه وال به‌ نوعی همه‌کاره است؛ به این معنی که هم برای دوخت لباس و هم برای استفاده در دکوراسیون منزل عالی است.

می‌توان پارچه وال را در محصولات دست‌دوز مانند رو بالشی، کوسن، لباس عروسک و غیره پیدا کرد. این پارچه مات برای استفاده در دوخت پرده‌های سبک نیز محبوب است؛ چون نور خورشید را فیلتر یا پالایش می‌کند و هر اتاقی را غرق در نوری طبیعی کند.

نکته‌ای که در خرید پارچه وال باید مورد توجه قرار دهید این است که قبل از خرید این نوع پارچه مطمئن شوید که دوام آن را امتحان کرده‌اید.

ساده‌ترین راه برای انجام این کار ایجاد یک خراش سطحی با انگشتتان روی سطح پارچه است. اگر نخ‌ها شروع به جدا شدن کردند، از خریدن آن خودداری کنید. پارچه وال با کیفیت باید دارای بافت محکمی باشد.

ویژگی‌های پارچه والاسلپ

کاربردهای پارچه وال

پارچه وال اسلپ پنبه‌ای، انتخاب مناسبی برای لباس‌های راحتی است. نمی‌توانید آن میزان از خوش‌پوشی و جذابیتی را که استفاده از این نوع پارچه می‌دهد، با استفاده از پارچه‌های چیفون، ژاکارد یا توری به‌دست آورد.

وال یکی از بهترین گزینه‌ها برای پوشش روزمره است. به هر حال، پنبه ضد حساسیت است که برای پوست‌های حساس بسیار مناسب است.

می‌توان پوشاک زیر را با استفاده از پارچه‌های وال ساده یا چاپی تولید کرد:

پیراهن مردانه

لباس عروس

تونیک

دامن لایه‌ای

سارافن

روسری تابستانی

لباس زیر

پارچه وال اسلپ چاپی انتخابی عالی برای دوخت یک لباس سخنرانی هستند. چه برای یک لباس تابستانی یا یک بلوز معمولی. می‌توانید از پارچه با رنگ‌های مرسوم برای ماندن روی مد استفاده کنید.

آیا پارچه پنبه‌ای وال معایبی دارد که بخواهید بدانید؟

ممکن است برخی از آن‌ها آشکار به‌نظر برسد. اگر ترجیح می‌دهید لباس مجلس‌تان شفافیت کم‌تری داشته باشد، می‌توانید به آن آستر اضافه کنید یا آن را روی پیراهنی مات بپوشید. هم‌چنین، مانند همه پارچه‌های پنبه‌ای، پارچه‌های وال به‌آسانی چروک می شوند و نیز آب را جذب می‌کنند.

پارچه‌هایی وجود دارند که می‌توانید با وجود خیس بودن آن‌ها را  بپوشید و احساس راحتی داشته باشید. متاسفانه پارچه‌های نخی از این نوع پارچه‌ها نیستند.

استفاده از پارچه وال اسلپ در طراحی داخلی منزل

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، پارچه‌های وال کاربردهای بسیاری در طراحی داخلی و دکوراسیون منزل دارند.

پرده‌های از جنس وال به‌عنوان بخشی از دکوراسیون داخلی منزل، کاربردهای وسیعی دارند. پرده‌ها به‌عنوان قسمت مهم از دکوراسیون داخلی اتاق می‌تواند ویژگی‌های بصری یک اتاق را دستخوش تغییر کند. برخی نکات موثر برای استفاده از پرده‌های از جنس وال در زیر آمده است:

۱- در صورت آویختن پرده دریک اتاق باریک، پیشنهاد می‌شود از پارچه وال با راه راه افقی استفاده کند. این کار باعث می شود فضای بصری اتاق را گسترش دهید.

۲- در اتا‌ق‌های با سقف کوتاه، استفاده از پارچه‌های وال راه راه عمودی برای پرده توصیه می‌شود.

۳- پرده‌های از جنس پارچه وال اسلپ قادر هستند که اتاق را از نفوذ مستقیم نور خورشید محافظت کنند. پارچه‌های ارگانزا که دارای ساختار مشابهی با وال‌ها هستند و به‌طور گسترده جهت استفاده به‌عنوان پرده‌ به‌کار می‌روند، در مقایسه با پارچه‌های وال در تاریک کردن اتاق ضعیف‌تر هستند.

برای خرید و فروش انواع پارچه به صورت عمده با ما در ارتباط باشید.

اکبر حقی زهابی

تلفن های سفارش:

09169558627

09930699356

ایمیل:Akbar.z1351@gmail.com

ادرس سایت های مرتبط با خرید انواع پارچه :

https://parchedozan.ir

https://parchedaran.ir

https://parchehdooz.ir

https://clothcity.ir

https://ircloth.ir

کانال تلگرام :parchehdoozan@

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما