پارچه کرپ

پارچه کرپ از جنس هایی چون ابریشم، پشم و یا پلی استر تهیه شده است. این پارچه با ظاهر توری شکل، معمولا دارای حالتی مجعد و پیچ خورده می باشد. دو نوع متمایز از بافت پارچه های کرپ وجود دارند، نوع اول به نرم یا کرپ مشرقی و نوع دوم به سخت یا پیچ خورده معروف می باشند. کرپ ابریشمی

که معروف ترین نوع آن می باشد، از نخ ابریشمی حاوی چسب و مواد طبیعی اولیه خود تهیه می شود. کرپ پارچه مانتویی زنانه پر طرفدار است که از قدیم الایام شهرت عام بوده است.انواعی از پارچه های کرپ نازک به صورت انبوه به بازارها عرضه می شوند. این پارچه ها در رنگ ها و برندهای مختلف

قرار دارند که برای دوخت انواع لباس ها زنانه و دخترانه به کار می روند.مانند کت و دامن و همچنین لباس ها و مانتوهای رسمی و اداری. در اینجا قصد داریم تا با معرفی انواع پارچه کرپ و کاربرد آن ها، به شما در دوخت یک لباس زیبا کمک نماییم.

کرپ پارچه ای است که می تواند از الیاف اکثر پارچه های اصلی ساخته شود. ضخامتش متغیر است، جنس آن نیز می تواند نرم یا زبر، شفاف یا کدر و وزنش نیز می تواند سبک یا سنگین باشد. این پارچه اکثرا در جنس های نازکتر به بازارهای داخلی عرضه می شوند که دارای کیفیت های عالی می باشند و تن

پوش بسیار شیک و جذابی دارند. یک پارچه خوب کرپ می تواند تا چندین سال هم مورد استفاده قرار بگیرد و خراب هم نشود.

انوع کرپ:

کرپ گلدار ترک

کرپ برای دوخت اغلب پوشاک زنانه از قبیل کت، مانتو، سارافون، دامن، بلوز و… به کار می رود و نمی توان استفاده از آن را محدود به چند نوع لباس خاص دانست. اما با توجه به طرح آن برای دوخت مانتو، پبراهن، لباس و حتی شال گزینه مناسبی است.

کرپ اسکاچی

این پارچه کمی حالت کشسانی دارد. این حالت باعث راحتی شما در زمان استفاده از لباس می شود. از ویژگی های دیگر آن می توان به ریزش زیبا و حالت ایستایی خوب آن اشاره کرد.
با توجه به خصوصیات این پارچه، گزینه بسیار مناسبی برای دوخت انواع مانتو و سارافون می باشد.
با استفاده از این پارچه به هیچ عنوان به آستر نیازی نخواهید داشت زیرا پارچه از ضخامت کافی برای پوشش لازم برخوردار است.

کرپ فلورانس

کرپ فلورانس جنسی نرم و دراپه ی زیبایی دارد. این پارچه دارای بافتی محکم است. الیاف تشکیل دهنده آن درجهت تار، پود یا هردو به دور خود پیچیده شده اند.
از آنجایی که از پلی استر در بافت این پارچه استفاده شده است، ضد چروک می باشد.
از این پارچه میتوان برای دوخت کت و دامن، پیراهن و حتی مانتو استفاده کنید و مطمئن باشید که لباستان در طول مجلس چروک و بد فرم نخواهد شد.

کرپ حریر

به طور کلی از این پارچه برای دوخت انواع لباس های مردانه، زنانه و بچه گانه استفاده می شود اما به دلیل بافت ظریف و بادوام، این پارچه برای دوخت لباس های مجلسی، کت و شلوار و مانتو بسیار مناسب است. رنگ های تیره از پر فروش ترین رنگ های این پارچه است.

کرپ دیور

الیاف مورد استفاده در این کرپ از جنس نخ پنبه ای و درصد بیشتری پلی استر می باشد که باعث ضدچروک شدن پارچه می شود. بسیار سبک است و برای دوخت انواع بلوزهای مد روز، مانتو، لباس شب وپیراهن های کوتاه مناسب است.

کرپ حبابی(پفکی)

الیاف تا حدودی برجسته و لطیف دارد که بسیار کم چروک می شود و از آن بیشتر برای پیراهن و شومیز استفاده می شود.

کرپ  پشمی یا نخی

از الیاف طبیعی پشم ساخته می شود و بافت منسجم و یکدستی دارد. این پارچه بسیار کاربردی و پرطرفدار است.

در انتها به یاد داشته باشید اینکه یک پارچه کرپ را خوب بدانیم مرهون داشتن ویژگی هایی است که در امر خرید و فروش و تشخیص بهترین جنس پارچه کرپ لازم است تا بدان توجه شود.

کش آمدن پارچه کرپ
بافت سوزنی شکلی که پارچه کرپ دارد.
ضخامت مناسب و سبکی

برای خرید و فروش انواع پارچه با ما در ارتباط باشید

اکبر حقی زهابی

تلفن تماس :09169558627

ایمیل ؛ akbar.z1351@gmail.com

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما