پارچه نخی ساده

پارچه نخی ساده

پارچه کودری در دو نوع ساده و پارچه گلدار در بازار رایج است. تولید کنندگان پارچه نخی ساده سعی دارند با رنگ های متنوع تیره و روشن نظر مشتریان را به خود جلب کنند. اما بازار پارچه گلدار پیچیده تر است ریسک آن نیز برای فعالان اعم از تولیدکنندگان، تجار، پخش کنندگان و تولیدکنندگان لباس نیز بالاتر است.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پارچه های گلدار را از یک منظر به زمینه روشن و زمینه تیره می توان تقسیم بندی نمود. در بازار ایران پارچه های کودری زمینه روشن ، قدمت چندانی ندارند از دیدگاهی دیگر، نخی های گلدار به دو دسته گل درشت و گل ریز تقسیم می شوند. کودری های گل درشت اخیراً رایج شده اند.

همانطور که پیشتر اشاره شد، پارچه گلدار با چاپ روی پارچه تولید می شوند. چاپ روتاری رایج ترین روش در این صنعت به شمار می رود. در سال های اخیر و با توسعه تکنولوژی چاپ دیجیتال، برخی کارخانجات به این روش نیز اقدام به تولید کرده اند.

پارچه نخی ساده

قیمت عمده پارچه نخی

قیمت پارچه جین و نخی بستگی به مشخصات آن دارد به طور خلاصه هر چه عرض پارچه بیشتر باشد، قیمت آن بالاتر خواهد بود. پارچه کودری گلدار گرانتر از نوع ساده آن است همچنین پارچه های خارجی از مشابه ایرانی خود گرانتر هستند کیفیت پارچه نیز در قیمت آن موثر است.

پارچه کودری عرض 90، 130 و 150 سانتی متر پارچه نخی در سه عرض متفاوت تولید و به بازار عرضه می شود این عرض ها به گونه ای تنظیم شده است که با الگوهای دوخت لباس تناسب داشته باشد به عبارت دیگر کمترین پرتی در پروسه برش اتفاق بیافتد. بنابراین در پروسه خرید، مشتری باید اطلاعات کافی در این مورد کسب کرده باشد.

برای مثال یک تولید کننده پوشاک باید قبل از خرید، الگوهای برش خود را تحلیل نماید. در این صورت می تواند تصمیم بگیرد از هر کدام از عرض های 90 ، 130 و 150 سانتی متر چه مقدار باید خرید داشته باشد همچنین مراکز پخش هم باید یک برآورد از نیازهای مشتریان خود داشته باشند.

هر چه این برآورد دقیق تر باشد، رکود سرمایه کمتری برای مرکز پخش در پی خواهد داشت. لازم به ذکر است پارچه کودری ایرانی در هر سه عرض مذکور در بازار یافت می شود. اما کودری های خارجی عمدتاً در عرض 150 سانتی وارد کشور می شوند.

برای خرید و فروش انواع پارچه به صورت عمده با ما در ارتباط باشید

اکبر حقی زهابی

تلفن سفارش: 09169558627       

واتساپ : 09930699356  

ایمیل :Akbar.z1351@gmail.com

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما