تاریخچه پارچه گاباردین

تاریخچه پارچه گاباردین:

از رنسانس تا اختراع باربری بافت گاباردین از کجا سرچشمه می گیرد؟ گاباردین قرون وسطایی یک لباس پهن و بلند بود که معمولاً روی شلوار و پیراهن استفاده می‌شد تا از سرما محافظت کند و به دور کمر بسته شود. در دوره رنسانس در فرانسه، گاباردین به یک شنل پشمی معروف اطلاق می شد که از کلمه اسپانیایی “gabardina” گرفته شده بود که نشان دهنده لباس کارگران بود. بنابراین این اصطلاح به پارچه مقاوم و گرمی اشاره می کند که در آن زمان کت و کت و شلوار با آن ساخته می شد.

توماس باربری، بنیانگذار خانه مد باربری در بیسینگ استوک، آن را در سال 1888 ثبت اختراع کرد. برای ایجاد این ماده جدید، باربری بافت متراکم پشم شانه‌شده، صاف از یک طرف، با فرآیندهای تکمیلی مانند پیرایش و پرس را مطالعه کرد و مشخصه‌های آن پارچه آجدار در طرف دیگر.

پارچه گاباردین پنبه ای قابل تنفس و ضد آب، خود را به عنوان یک انقلاب برای ایجاد عناصر لباس خاص در برابر عناصر، مانند پوشش معروف در گاباردین پنبه ای و سایر مخلوط های الیاف، که توسط افرادی مانند همفری بوگارت معروف شده است، ارائه کرده است. در گاباردین نیز «کت آیزنهاور» مدل ژاکتی ساخته شده که در دهه شصت عرضه شد، که دقیقاً زیر کمر، با چهار جیب، یقه نوک تیز و دکمه‌های بلند ختم می‌شود که نام خود را از ژاکت نظامی که برای پوشیدن ژنرال معروف استفاده می‌شد، گرفته است. .

تسوتی گاباردین
گاباردین، پارچه تابستانی یا زمستانی؟
بسته به الیافی که پارچه گاباردین با آن ساخته می شود، لباس ها می توانند برای سردترین یا کم سفت ترین دوره سال مناسب باشند. از این پارچه به طور کلی گفته می شود که برای فصول میانی مناسب است که می تواند نیازهای سبک آن روزها را از هوا و دمای نامشخص برطرف کند. ماده ای نرم، با پوشش خوب و تهویه مناسب که در هنگام خیس شدن تغییر شکل نمی دهد و در برابر سایش مقاوم است، ویژگی هایی که آن را برای قرار گرفتن در معرض درصد بالایی از رطوبت مناسب می کند.

چگونه لباس ها را در گاباردین درمان کنیم؟ برای شستن و لکه بری این پارچه می توانید چرخه ملایمی را روی ماشین لباسشویی تنظیم کنید، اما در مورد مخلوط گاباردین با پشم شانه شده بهتر است برای جلوگیری از چروک شدن پارچه به خشکشویی تکیه کنید. برای مرحله اتو، به جای آن، دمای اتو را روی مقدار کم قرار می دهیم، مراقب باشیم که زیاد فشار ندهیم تا پارچه خراب نشود.

گاباردین کوئوکو
این پارچه نخی با پارچه جناغی با نخ با طرح پای دو پول سیاه و سفید رنگ آمیزی شده است. عمدتاً در زمینه پوشاک و به طور خاص در زمینه لباس کار برای ساخت لباس های بادوام و همه کاره مانند لباس های حرفه ای برای شلوار سرآشپز استفاده می شود.

 

گاباردین لودی
یک پارچه پنبه ای که با دست نرم مشخص می شود: این پارچه گاباردین به دلیل ثبات ابعادی عالی که در فرآیند ضدعفونی که در آن قرار گرفته است، برای ساخت لباس مناسب است. این عمدتا در زمینه پزشکی استفاده می شود.

برای خرید و فروش انواع پارچه به صورت عمده با ما در ارتباط باشید

اکبر حقی زهابی

تلفن سفارش:

واتساپ : 09930699356  

تلگرام: @parchehdozan

ایمیل :Akbar.z1351@gmail.com

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما