پارچه تترون

پارچه تترون یکی از پرکاربردترین و پرمصرف‌ترین پارچه‌های موجود است که در تمام طول سال از بازار بسیار خوبی برخوردار بوده و همواره مورد توجه اکثر تولیدی‌ها، خیاطان و پارچه‌فروشان است؛ همچنین پارچه تترون در صنعت نساجی نیز تولید بسیار بالایی دارد که مصرف و تولید بالای این نوع از پارچه نشان از این دارد که تقریبا تمام حوزه‌های تولید مثل انواع لباس‌ها، ملحفه، چادر، روتختی و … را در بر می‌گیرد.

پارچه تترون چیست؟

این پارچه غالبا از الیاف پلی استر و ویسکوز در گرماژهای مختلف دوخته می‌شود. در این نوع پارچه ساده هرچه مقدار پلاستیک بیشتر باشد، پارچه براق‌تر خواهد بود. تا الان، بهترین نوع از این پارچه که تولید شده، ۴۰ درصد پلاستیک داشته است.

همچنین پارچه تترون در انواع مختلفی تولید می‌شود که مدل‌هایی که میزان نخ بیشتری دارند، از قیمت بالاتری برخوردار هستند.

این پارچه معمولا در پنج عرض مختلف شامل ۹۰،۱۵۰،۱۸۰ سانتیمتر، ۲ و ۳ متر تولید می‌شود؛ همچنین گرماژ این پارچه غالبا وزن‌های متغیری بین ۱۵۰ تا ۱۹۰ گرم دارد.

ویژگی های پارچه تترون خوب و بد

پارچه تترون خوب دارای ویژگی های زیر است:

  • بدن‌نما نباشد و تراکم بالایی داشته باشد؛
  • دارای خاصیت ضد آب ژاول باشد؛
  • لطیف باشد و پوست بدن را مورد آزار قرار ندهد؛
  • ثبات رنگی داشته باشد؛
  • یک دست باشد؛
  • در برابر چروکیده شدن مقاوم باشد.

این نوع از پارچه ویژگی‌های منفی زیادی ندارد، ولی مهمترین و قابل ذکرترین آن این است که میزان آبرفت بالایی را بعد از شستشو دارد. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود قبل از دوخت پارچه، حتما یک مرتبه آن را آبکشی کنید و در شستشوی آن ترجیحا از آب سرد استفاده کنید تا میزان آبرفت آن کمتر شود.منظور از ضد ژاول بودن این است که پارچه دارای رنگ ثابتی باشد و در اثر شستشو دچار تغییر کیفیت و تغییر رنگ نشود. این صفت درباره رنگ پارچه نیز صدق می‌کند و منظور این است که پارچه در اثر شستشو توسط آب ژاول کیفیتش تغییری نخواهد کرد.

برای خرید و فروش انواع پارچه به صورت عمده با ما در ارتباط باشید

اکبر حقی زهابی

تلفن سفارش:

09169558627       

واتساپ : 09930699356  

ایمیل :Akbar.z1351@gmail.com

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما