پارچه داکرون چیست ؟

پارچه داکرون چیست ؟

کیفیت های مختلف پارچه ها باعث شده است تا منسوجات کاربردهای متفاوت و مختلفی داشته باشند امروزه منسوجات بیشترین مصارف را در زندگی بشر داشته و علاوه بر پوشش جنبه زیبایی و تزئینی نیز پیدا نموده اند پارچه ای که قرار است در ادامه بیشتر به خصوصیات آن بپردازیم پارچه داکرون است این نوع تهیه شده از جنس پلی استر ویسکوز با کیفیت بسیار خوب می باشد همچنین با تنوع رنگی و در نوع ساده و طرح دار ارائه می گردد در ادامه با ساختار داکرون , خصوصیات این پارچه , و مصارف و کاربردهای آن می پردازیم .

پارچه داکرون چیست ؟

پارچه داکرون چیست ؟

پارچه داکرون مناسب چه فصلی است ؟
آیا پارچه های داکرون چروک میشود ؟
خصوصیات پارچه های داکرون
مصارف و کارایی منسوجات داکرون
مقایسه پارچه تریلن و داکرون
ساختار پارچه تریلن و داکرون

چاپ پارچه در عبدل آباد با بهترین قیمت

پارچه داکرون مناسب چه فصلی است ؟

پارچه داکرون تهیه شده از پارچه پلی استر و جزء الیاف مصنوعی محسوب می شود امروزه الیاف پلی استر در اکثر پارچه مورد استفاده قرار میگیرد در این نوع برای حذف خصوصیات منفی از پنبه و الیاف طبیعی استفاده شده است بنابراین مناسب فصل گرم به خصوص بهار و تابستان است .

ایا پارچه های داکرون چروک می شود ؟

بیشترین مصارف و کاربرد منسوجات داکرون مختص به فصل بهار و تابستان است لباس های نخی در کنار سبکی و خنکی از معایبی مانند چروک پذیری برخوردار هستند اما در منسوجات داکرون این اتفاق رخ نمی دهد این پارچه ها در کنار سبکی و خنکی چروک پذیر نیستند .

خصوصیات پارچه های داکرون

  • استحکام کششی خوب
  • مقاومت در برابر سایش
  • مقاوم در برابر حرارت
  • برخورداری از استحکام بالا
  • دوام و مدت عمر طولانی
  • ضد آلرژی و حساسیت
  • قیمت مناسب
  • برخورداری از ثبات رنگی
  • جذب رطوبت
  • عدم کپک زدگی در آن

مصارف و کارایی منسوجات داکرون

به دلیل ویژگی هایی که ذکر شد پارچه داکرون کاربردهای بسیار وسیعی دارد از جمله از این پارچه در محصولاتی مانند تشک , بالش , روکش مبلمان , بالشتک صندلی , پیراهن مردانه , شومیز , لباس های بیمارستانی , فرم مدارس و اداره و تولید انواع کارهای پوشاک , همچنین پارچه های داکرون به دلیل مقاومت بالا و ثبات رنگی در تهیه کالای خواب و روتختی نیز استفاده می شود علاوه بر این , حریر داکرون برای دوخت پرده و مانتو کاربرد دارد .

مقایسه پارچه تریلن و داکرون

مواد به کاررفته در پارچه تریلن و داکرون پلیمریزاسیون پلی اتیلن ترفتالات هستند بنابراین این دو کابردهای یکسانی دارد به عنوان مثال هر دو در تولید کالای خواب و لباس استفاده می شود تنها تفاوت آنها کمپانی تولید کننده آنهاست که تریلن متعلق به کمپانی بریتانیایی و داکرون متعلق به کمپانی امریکایی دوپونت می باشد .

ساختار داکرون چگونه است ؟

همانطور که در موارد فوق ذکر شد مواد به کاررفته در پارچه داکرون پلیمریزاسیون تراکمی یک دی اسید مثل اسید ترفتالیک و یک دی ال مثل اتیلن گلایکول تولید می گردد و به دلیل اینکه هر دو مواد اولیه دارای دو گروه فعال هستند واکنش ادامه پیدا نموده و پلیمر داکرون که نوعی پلی استر می باشد به وجود می آید .

برای خرید و فروش انواع پارچه به صورت عمده با ما در ارتباط باشید

اکبر حقی زهابی

تلفن سفارش: 09169558627       

واتساپ : 09930699356  

ایمیل :Akbar.z1351@gmail.com   

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما