پارچه ساتن

پارچه ساتن (به انگلیسی: Satin Fabric) از آن دسته پارچه‌هایی‌ست که لطافت و براقیت آن ویژگی منحصر به فردی را به لباس‌های شما هدیه می‌دهد. ساتن برای کسی که آن را می‌پوشد یا ناظر آن است، حس اشرافیت و پاکیزگی را القا می‌کند. این پارچه به جهت طیف گسترده‌ای که در نحوه بافت در روند تولید دارد، کاربرد‌های متفاوتی می‌تواند داشته باشد، که در ادامه مطلب به تفصیل در مورد آن صحبت خواهیم کرد. ژورنال بخوانید.

 

انواع ساتن بر اساس بافت

پارچه‌های ساتن بر اساس بافت به 2 نوع تقسیم می‌شوند:

  • ساتن‌های تاری
  • ساتن‌های پودی

ساتن‌های تاری

به ساتن‌هایی گفته می‌شود که تارها بیشتر در بافت بر روی پارچه قرار می‌گیرند و براقی و نرمی روی پارچه را ایجاد می‌کنند. ساتن کرپ، ساتن دوشس از انواع ساتن تاری هستند.

پیراهن مجلسی پارچه ساتن

ساتن‌های پودی

ساتن‌هایی هستند که پود‌ها بیشتر در بافت، در پشت پارچه قرار می‌گیرند و معمولا تعداد نخ‌ها در روی پارچه، بیشتر از پشت آن است. حاصل این نوع بافت پارچه‌ای مستحکم و براق است که برای کت‌ها و لباس کار مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر در ساتن‌های پودی از نخ‌های شانه شده موازی استفاده شود، پارچه لطافت و براقیت فوق‌العاده‌ای به خود می‌گیرد که از آن در انواع لباس شب، آستری و کالای خواب استفاده می‌شود.

برای خرید پارچه ساتن کلیک کنید

 

تفاوت پارچه ساتن و ابریشمی و راه‌های تشخیص آن‌ها

پارچه‌های ساتن ممکن است گاها به دلیل لطافت آن با پارچه‌های ابریشمی اشتباه گرفته شود. اما عمده تفاوت این 2 پارچه به منشا آن‌ها باز می‌گردد. پارچه‌های ابریشمی منشا گیاهی دارند، اما انواع ساتن‌ها از ترکیب الیاف طبیعی مثل ابریشم و پنبه با انواع الیاف نایلونی، پلی‌استر‌ و استات بافته می‌شوند. الیاف نایلونی به استحکام پارچه‌های ساتن اضافه کرده و الیاف پلی استر و استات با بافت‌های مخصوص لطافت پارچه‌های ساتن را دوچندان می‌کند.

برای تشخیص پارچه‌های ساتن از پارچه‌های ابریشمی می‌توانید یک تار از پارچه را جدا کنید و آتش بزنید اگر نخ شما در حین سوختن جمع شد، پارچه شما ساتن است. اما اگر بدون جمع شدن، تار آتش گرفت، پارچه‌ای که در اختیار دارید ابریشمی است.

تفاوت دیگر پارچه‌های ابریشمی و ساتن در وزن آن‌هاست. این پارچه به مراتب سبک وزن‌تر از پارچه‌های ابریشمی هستند و همین سبک وزنی آن‌هاست که باعث می‌شود پر‌کاربردترین پارچه در لباس‌های عروس و لباس‌های چین‌دار باشد.

نکته قابل توجه و مهمی دیگری که در خرید پارچه می‌تواند تاثیرگذار باشد، قیمت‌ آن‌هاست که پارچه‌های ساتن با قیمت کم‌تر و در عین‌حال تنوع و کیفیت بهتر می‌تواند انتخاب بهتری نسبت به پارچه‌های ابریشمی باشد.https://parchedaran.ir/wp-admin/post-

برای خرید و فروش انواع پارچه به صورت عمده با ما در ارتباط باشید

اکبر حقی زهابی

تلفن سفارش:

واتساپ : 09930699356

           09169558627  

تلگرام: @parchehdozan

ایمیل :Akbar.z1351@gmail.com

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما