پارچه فاستونی

پارچه فاستونی یکی از متداول‌ترین پارچه‌هایی است که در دوخت لباس‌ استفاده می‌شود. این محبوبیت باعث شده است که هر فرد حتماً یک دست لباس یا بیشتر از جنس پارچه فاستونی در کمد داشته باشد. یونیفرم‌ مدرسه، کت و شلوار، کت و دامن مجلسی و مانتو اغلب از نوعی پارچه فاستونی دوخته می‌شوند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

صنعت نساجی

پارچه به دلیل نیاز انسان اولیه به پوشش مورد توجه قرار گرفت و بعدتر گسترش طراحی لباس و تأثیر طراحی و مد در سبک زندگی و بزرگ تر شدن صنایع وارد مباحث پیچیده تری شد. همچنین دغدغه بافت پارچه‌های خاص، مانند پارچه‌های بسیار سبک در پوشش فرد چترباز و یا بافت‌های ضد گلوله و یا تولید پارچه‌هایی با مقاومت بسیار بالا در لباس سربازان تحقیقات گسترده را وارد صنعت نساجی کرد.

صنعت نساجی
صنعت نساجی و بافت پارچه یکی از قدیمی‌ترین صنایع به شمار می‌آید. به صورت کلی پارچه را می‌توان از الیاف طبیعی و مصنوعی تهیه کرد. الیاف طبیعی گیاهی مانند پنبه، بامبو، کتان و کنف و الیاف حیوانی مثل خرگوش، شتر، بز، گوسفند و کرم ابریشم است. در روند شکل‌گیری و ورود تکنولوژی به تمام صنایع، استفاده از مواد مصنوعی به دلیل سبکی و ماندگاری بیشتر وارد صنعت نساجی و پارچه بافی شد.

پارچه فاستونی چیست؟

پارچه فاستونی نوعی از پارچه است که از درصدهای مختلف نخ پشم طبیعی و الیاف مصنوعی مانند پلی استر و نایلون بافته می‌شود. انواع مختلف فاستونی بنا بر درصد الیاف طبیعی و مصنوعی به کار برده شده در بافت، پارچه فاستونی پشمی، پلی‌استر و  پشمی پلی استر است. این پارچه در گرم‌های مختلف تولید شده که با توجه به درصد پشم استفاده شده، برای دوخت البسه و وسایل پارچه‌ای به کار برده می‌شود.

پارچه فاستونی چیست؟

تولید پارچه فاستونی، به دلیل کاربردهای فراوان در صنعت مد و پوشاک سود زیادی دارد. به دلیل داشتن پشم در بافت این لباس به بدن اجازه تبادل هوا با محیط را داده و باعث تعریق کمتر می‌شود. همچنین به دلیل وجود منافذ دریافت، حفظ دمای بدن در مقابل تغییرات دمای هوا امکان پذیر می‌شود. هرقدر درصد پشم بیشتر باشد، مقاومت پارچه نیز در برابر اشعه UV بیشتر می‌شود.

برای خرید و فروش انواع پارچه به صورت عمده با ما در ارتباط باشید

اکبر حقی زهابی

تلفن سفارش:

واتساپ : 09930699356

تلگرام: @parchehdozan

ایمیل :Akbar.z1351@gmail.com

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما