پارچه مخمل پرده ای

پارچه مخمل پرده ای

از بهترین پارچه های مخمل ایرانى مناسب پرده است که به جرات می توان گفت از بسیاری جنس های خارجی مرغوب تر است.

این مخمل از ضخامت استانداردی برخوردار است که دوام بالا و مقاومت کششی زیادی دارد.

امروزه پارچه های زیادی برای دوخت پرده وجود دارد ولی به طور کلی عده ای پارچه های مخمل را بیشتر میپسندند . انواع مختلفی از پارچه مخمل برای پرده وجود دارد از جمله این پارچه ها میتوان به پارچه مخمل کالیفرنیا / هازان / شانل / مخمل فرانسوی و مخمل کش اشاره کرد . اولین پارچه مخمل ابتدا در کشور مصر بافته شده است که از آن برای لباس ها استفاده میکردند و بعد ها از این پارچه در صنعت دکوراسیون داخلی نیز استفاده شد .

 

پرده مخمل خاویاری

معروف ترین پارچه های مخمل پرده ای و کاربرد آن ها چیست ؟

پارچه های مخمل به خاطر لطافت و شیوه بافت مصارف مختلفی دارند . اما بیشتر استفاده آن در صنعت دکوراسیون داخلی مانند پرده و پوشاک میباشد . دلیل استفاده از پارچه مخمل در پرده منازل به خاطر ضخامت بالا و کرکی بودن آن است که بیشتر در زمستان استفاده میشود تا گرما را حفظ کند . همچنین پارچه مخمل  به دلیل اینکه حس لوکس بودن و اشرافیت را به محیط منتقل میکند برای پرده استفاده میشود . استفاده از این پارچه فقط در پرده منازل نیست و حتی در مبل و کوسن آن و رو تختی نیز استفاده میشود . پارچه های مخمل در بین انواع پارچه ها به درخشندگی و لطافت کم نظیر شهرت فراوانی دارد .  مخمل در سالن های تتاتر نیز کاربرد دارد .

در ابندای این مقاله گفته شد پارچه های مشهور مخمل که برای پرده استفاده میشود کالیفرنیا – هازان – شانل – مخمل فرانسوی -مخمل کش میباشد در ادامه هر کدام از این پارچه ها را توضیح خواهم داد .

پارچه مخمل کالیفرنیا : این پارچه در عرض 3 متر میباشد و به علت ضخامت بالا نیازی به زیر پرده ای ندارد همچنین دارای لطافت فوق العاده بالا و ظاهری لوکس میباشد . معایب این پارچه دو رو نبودن آن میباشد . از این پارچه در دکور کنار پرده به وفور استفاده میشود .

دلیل لوکس بودن پارچه مخمل چیست ؟

پارچه مخمل به خاطر سطح پرز دار و دارای خواب و همچنین لطافت و درخشندگی بالا همواره مورد توجه عموم مردم بوده است . اینکه این پارچه دارای خواب است یعنی چه ؟ به این معنی میباشد که اگر کرک های پارچه مخمل در جهتی که بافته شده اند شانه شود پارچه مخمل درخشان و کاملا یکدست دیده میشود  و اگر برعکس آن شانه شود پارچه تیره تر دیده میشود . برای مثال مخمل کالیفرنیا در یک جهت بافته شده است به همین دلیل پارچه ای یک رو میباشد ولی پارچه هایی مانند شانل و هازان در دو جهت بافته شده اند و دو رو میباشند .

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما