پارچه مخمل کبریتی چیست؟

پارچه مخمل کبریتی چیست؟

پارچه مخمل کبریتی اغلب به عنوان یک پارچه مجلل در نظر گرفته می شد و گرانتر از پارچه های دیگر است. در گذشته، مردم اغلب مخمل را با اشراف و سلطنت مرتبط می کردند. اولین پارچه های مخملی از ابریشم ساخته شده بودند، بنابراین بسیار گران قیمت بودند و قیمت پارچه بسیار بالا بوده است. با این حال، امروزه انواع مختلفی از مخمل در بازار موجود است که از مواد مختلف ساخته شده و دارای قیمت های متنوعی است. برای خرید پارچه مخمل کبریتی با ما در تماس باشید.

مخمل پارچه ای نرم و متمایز و زیبا است. مخمل را می توان از الیاف طبیعی یا مصنوعی مانند پنبه، ابریشم و نایلون تهیه کرد. این پارچه از قرون وسطی در بین مردان و زنان محبوب بوده است. فرآیند تولید آن تا حدودی پیچیده و دشوار است. روی دستگاه بافندگی مخصوصی بافته می شود که می تواند دو ضخامت از مواد را همزمان ببافد.

پارچه مخمل کبریتی چیست؟

کاربرد مخمل در صنعت مدل

مخمل به دلیل ظاهری که دارد سال‌هاست که انتخابی محبوب در صنعت مد و دکوراسیون منزل بوده است و یک انتخاب رایج برای لباس های شب و لباس های رسمی است. علاوه بر این، در دکوراسیون منزل، از مخمل برای اثاثه یا لوازم داخلی، کوسن ها و پرده ها استفاده می شود.

پارچه مخمل کبریتی

پارچه مخمل کبریتی پارچه ای محکم و بادوام با طناب ها یا برجستگی های بلند است. این پارچه به نظر می رسد که از طناب های متعددی که به موازات یکدیگر قرار گرفته اند و به هم دوخته شده اند ایجاد شده است. پارچه مخمل کبریتی در طیف گسترده ای از سبک ها، با رنگ های مختلف و وزن پارچه عرضه می شود. ما معمولاً برای ساخت لباس هایی مانند شلوار، ژاکت، جلیقه و پیراهن از کرک استفاده می کنیم. همچنین این پارچه برای شلوار نیز مناسب‌ است. خرید عمده پارچه مخمل کبریتی به دلیل محبوبیت این پارچه در تهیه ی انواع لباس می باشد و به همین دلیل خرید پارچه مخمل کبریتی بسیار مرسوم است.

تفاوت مخمل کبریتی با دیگر انواع مخمل

فروش پارچه مخمل کبریتی

پارچه مخمل کبریتی پارچه ای محکم و بادوام با طناب ها یا برجستگی های طولی است در حالی که انواع دیگر مخمل پارچه ای نرم و نزدیک بافته است که در یک طرف آن پرزهای کوتاه ضخیم وجود دارد.

طبیعت

دیگر انواع مخمل از نظر نوع بافت شیک تر و مجلل تر بنظر می رسند.

ماندگاری

پارچه مخمل کبریتی قوی تر و بادوام تر از دیگر انواع مخمل است.

قیمت

پارچه مخمل کبریتیی نسبت به دیگر انواع مخمل قیمت کمتری دارد. همچنین قیمت عمده پارچه مخمل کبریتی نسبت به دیگر اقلام مخمل گران می باشد.

لباس ها

به طور کلی، دوخت و خرید پارچه مخمل کبریتی برای لباس هایی مانند شلوار، مانتو و ژاکت به کار می رود. در حالی که مخمل کالیفرنیا برای لباس های مناسبت های خاص و لباس شب استفاده می شود. برای خرید پارچه مخمل کالیفرنیا به فروشگاه پارچه مراجعه نمایید.

نتیجه

تفاوت اصلی مخمل کبریتی و دیگر انواع مخمل در نوع طرح آن هاست. همچنین مخمل شیک تر و مجلل تر به نظر می رسد. مخمل پارچه ای نرم و نزدیک بافته است که یک طرف آن پرزهای کوتاه ضخیم دارد. به همین دلیل خرید پارچه مخمل کبریتی برای لباس های گرم و مانتو های پاییزه بسیار مناسب تر است.

کیفیت پارچه مخمل کبریتی

پارچه مخمل کبریتی ارزان

مخمل کبریتی بسته به نخ هایی که برای ساخت آن استفاده می شود، قیمت های مختلفی دارد. لوکس ترین و در نتیجه گران ترین مخمل ها با استفاده از ابریشم ساخته می شوند. مخمل کبریتی را توان با ابریشم مصنوعی یا پلی استر تولید کرد و در وزن های مختلف برای مصارف متعدد آن ساخته می شود. برای خرید پارچه مخمل با ما در تماس باشید.

ساختار پارچه مخمل کبریتی

پارچه مخمل کبریتی پارچه ای بادوام و لبه دار است که تولیدکنندگان منسوجات می توانند آن را با انواع مواد مختلف بسازند. این پارچه بیشتر به دلیل الگوی رج دار منحصر به فرد خود می تواند آن را در عرض های مختلف ببافند.

در حالی که آن را معمولاً با پنبه درست می‌کنند، می‌توان آن را با ترکیبی از پلی استر و پنبه یا حتی پلی استر کامل نیز بافت. تولیدکنندگان پارچه، پارچه‌های مخملی را در طیف گسترده‌ای از رنگ‌های مختلف تولید می‌کنند و یکی از شکل‌های رنگ‌آمیزی منجر به محو شدن ناهموار می‌شود که از نظر زیبایی بسیار دلپذیر است. فروشگاه پارچه موزاس عرضه کننده انواع پارچه مخمل می باشد.

مشخصات فنی پارچه مخمل کبریتی

پارچه مخمل کبریتی وارداتی

پارچه مخمل کبریتی از سه نخ مجزا بافته شده در کنار هم تشکیل شده است. دو نخ اصلی یک بافت ساده یا جناغی ایجاد می‌کنند و نخ سوم در جهت پر کردن این بافت متلاشی می‌شود و شناورهایی را تشکیل می‌دهد که حداقل از روی چهار نخ تار عبور می‌کنند.

سپس تولیدکنندگان نساجی از تیغه‌ها برای جدا کردن نخ‌های شناور استفاده می‌کنند که باعث می‌شود برآمدگی‌هایی از پارچه‌های انباشته روی سطح بافت ظاهر شود. رج های نخ ها روی پارچه مخملی به نام ولز شناخته می شود و عرض این نخ ها به طور قابل توجهی متفاوت است. “شماره وال” با تعداد وال های موجود در یک اینچ پارچه مشخص می شود و پارچه مخمل کبریتی استاندارد حدود 11-12 ول دارد.

هرچه عدد وال کمتر باشد، ولز روی پارچه ضخیم تر خواهد بود. به طور همزمان، اعداد وال بالاتر نشان دهنده وال های نازک تری هستند که به هم نزدیکتر هستند.

تاریخچه پارچه کبریتی

پارچه مخمل کبریتی ارزان

مورخان پارچه بر این باورند که از پارچه مصری به نام فوستین که تقریباً 200 سال پس از میلاد ساخته شده است، نشات گرفته است.

تولیدکنندگان نساجی در انگلستان در قرن هجدهم، پارچه مخمل کبریتی مدرن را توسعه دادند. منبع نام این پارچه همچنان مورد بحث است، اما بسیار بعید است که حداقل یک نظریه ریشه‌شناختی که به طور گسترده رایج شده باشد صحیح باشد.

در عوض، به احتمال زیاد تولیدکنندگان منسوجات بریتانیایی این نام را از «پادشاهان کورد» گرفته اند، که مطمئناً در اوایل قرن نوزدهم وجود داشته است. همچنین ممکن است که این نام ریشه خود را از نام خانوادگی بریتانیایی Corderoy گرفته باشد.

کاربرد پارچه مخمل

پارچه مخمل کبریتی ریز

از آن زمان تا کنون، این پارچه بارها مد شده است. در حالی که این پارچه تا حد زیادی پیروان خود را از دست داده است، عموم مردم هنوز هم پارچه مخمل کبریتی را به عنوان پارچه ای همه کاره و بادوام می بینند که برای شلوار، ژاکت و لباس های کودکان ایده آل است. در حالی که تولیدکنندگان نساجی معمولاً با استفاده از الیاف مصنوعی در طول قرن بیستم، پارچه‌های مخملی را تولید می‌کردند، علاقه به منسوجات طبیعی، محبوبیت پارچه‌های تمام پنبه‌ای یا تمام پشمی را افزایش داده است. برای خرید پارچه مخمل کبریتی به فروشگاه آنلاین پارچه موزاس مراجعه فرمایید.

برای خرید و فروش انواع پارچه به صورت عمده با ما در ارتباط باشید

اکبر حقی زهابی

تلفن سفارش:

واتساپ و روبیکا: 09169558627       

واتساپ و تلگرام : 09930699356  

ایمیل :Akbar.z1351@gmail.com  

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما