پارچه کجراه 

 پارچه کجراه یکی از شاخص‌ترین پارچه‌هایی است که امروزه در صنعت نساجی حرف اول را در بین پارچه‌های دیگر می‌زند این پارچه بخاطر داشتن کیفیت بالا بخوبی توانسته است که امتحان خود را در زمینه‌های مختلف پس بدهد.

بشر پس از آن که به نیازهای خود واقف شد درصدد رفع آن‌ها یکی پس از دیگری برآمد. روزگاری نیاز به پوشاکی که بتواند درخور و متناسب با هر شرایط آب و هوایی باشد از جمله نیازهای اساسی برای بشر بوده است. که خوشبختانه در عصر امروزی نیاز انسان‌ها در رابطه با این مسئله کاملا برطرف شده است.

در حال حاضر طیف ونوع پارچه‌های موجود در بازار به طرز حیرت آوری افزایش یافته است به طوری که پاسخگوی سلیقه‌ی هر مشتری با هر اقلیم و آداب و رسومی است از جمله پارچه‌هایی که روزانه در صد هنگفتی از آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد پارچه کجراه است. این پارچه بخاطر بهره بری از ویژگی‌های منحصر به فردی اعم از تنوع در رنگ و زیبایی، لطافت و نرمی در پارچه، قابلیت کشسانی بالا و… در زمره‌ی بهترین و مرغوب‌ترین پارچه‌ها قرار گرفته است. که در ادامه‌ی مطلب به اتفاق هم صحبت بیشتری راجع به آن خواهیم داشت.

پارچه کجراه

انواع پارچه کجراه

همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم مهم‌ترین و شاخص‌ترین عاملی که باعث متمایز شدن انواع پارچه‌ی کجراه از هم می‌شود نوع بافت و الیافی است که در ساخت آن بکار برده می‌شود. پارچه‌هایی که در زیر به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت جزء محبوب‌ترین و پر مصرف‌ترین پارچه‌های کجراه هستند که روزمره متراژ قابل توجهی از آن‌ها توسط کارخانجات نساجی به تولید می‌رسد و برای مصارف مختلف روانه‌ی بازار می‌شوند.

کجراه فلامنت

این نوع پارچه را که تحت عنوان فلامنت نیز می‌شناسند یکی از مطرح‌ترین پارچه‌های کجراه می‌باشد. کجراه فلامنت در رده‌ی الیاف‌های مصنوعی قرار می‌گیرد. برای ساخت این نوع پارچه باید از دو الیاف دیگر به نام‌های الیاف ویسکوز و پنبه استفاده کرده چرا که بدون تلفیق الیاف فلامنت با این دو نوع الیاف ساخت آن امکان پذیر نخواهد بود.

پارچه‌ی کجراه فلامنت در ساخت لباس‌های ورزشی و فلامنت لباسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. شاید برایتان جالب باشد بدانید که نوع پارچه‌ کجراه فلامنتی که برای هر نوع لباسی (لباس ورزشی و …) که مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز با هم متفاوت است. برای مثال در ساخت لباس‌های ورزشی از کجراهی که دارای الیاف درشت‌تری است استفاده می‌کنند. این در صورتی است که برای فلامنت لباسی از پارچه‌ای با بافتی لطیف تر، براق‌تر، و با قابلیت کشسانی بیشتر و بهتر استفاده می‌کنند.

کجراه فلامنت ویسکوز

این نوع پارچه‌ همانگونه که از نامش پیداست حاصل تلفیق و ترکیب دو الیاف فیلامینت و ویسکوز می‌باشد. کارخانجات نساجی از این نوع پارچه‌ برای دوخت انواع پیراهن مردانه، تی شرت، لباس‌های زنانه، لباس‌های بیمارستانی، کادر درمانی و… استفاده می‌کنند. وزن هر یک متر از این پارچه چیزی معادل ۲۸۰ گرم است. وزن سبک و کم حجم پارچه‌ی کجراه فلامنت ویسکوز یکی از اصلی‌ترین و بارزترین ملاک‌های برتری و محبوبیت آن در بین سایر پارچه‌ها می‌باشد.

کجراه کتان

کجراه کتان در مقایسه با دو نوع پارچه‌ی مذکور از قیمت بالاتری برخوردار است و دلیل آن به بخاطر بهره‌گیری از درصد قابل توجهی از بافت پنبه در ساخت الیاف آن می‌باشد. این نوع پارچه در بازار بزازها با نام کجراه پنبه‌ای نیز شناخته می‌شود.

برای خرید و فروش انواع پارچه به صورت عمده با ما در ارتباط باشید

اکبر حقی زهابی

تلفن سفارش:

واتساپ و روبیکا: 09169558627       

واتساپ و تلگرام : 09930699356  

ایمیل :Akbar.z1351@gmail.com

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما