پارچه های مخمل کبریتی 

پارچه های مخمل کبریتی 

یکی از جذاب ترین پارچه های گرم و زمستانه، پارچه مخمل کبریتی است. این پارچه با ظاهر جذاب و چشمنواز خود، محبوبیت زیادی در بین طراحان و خیاطان دارد. این پارچه ضخیم، زیر دستی نرم دارد. بارزترین ویژگی ظاهری این پارچه، وجود راه راه های موازی روی سطح آن است. خوب است بدانید که به پارچه کبریتی نیز می گویند. پارچه مخمل کبربتی دارای ضخامت های گوناگونی است و کاربرد آن بر اساس ضخامتی که دارد، تعیین می شود. برای مثال پارچه های مخمل کبریتی نازک برای دوخت لباس های بهاری و پاییزه کاربرد دارند.

از انواع ضخیم تر پارچه کبریتی می توانید برای دوخت لباس های گرم و زمستانی استفاده کنید. نکته جالب توجه این که در زمان های گذشته از این پارچه به دلیل مقاومت بالای آن برای دوخت لباس کار استفاده می شود. پارچه مخمل کبریتی از زمان های گذشته ترند بوده است. البته پس از مدتی محبوبیت خود را از دست داد و این روزها مجددا به عرصه فشن و مد بازگشته است.قیمت مخمل کبریتی

قیمت مخمل کبریتی

بیش ترین محبوبیت این پارچه در زمان های گذشته به دهه 70 میلادی بر می گردد. نوع بافت این پارچه به صورت راه راه می باشد. لازم به ذکر است که ضخامت این راه ها و همچنین ضخامت پارچه متغیر است. در این مطلب می خواهیم تمامی موارد مربوط به پارچه مخمل کبریتی را بیان کنیم.

 

نگاهی به تاریخچه پارچه مخمل کبریتی

اگر بخواهیم به تاریخچه پارچه مخمل کبریتی اشاره کنیم باید سری به مصر باستان بزنیم. منبع این پاچه به یک نوع پارچه به نام Al-Fustat که در مصر باستان بافته می شد، بر می گردد. البته لطافت پارچه Al-Fustat متفاوت از بوده است. با گذشت زمان در قرن 18 در شهر منچستر انگلستان، مخمل کبریتی تولید شد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این پاچه به دلیل آب و هوای سرد منچستر تولید شده است. لذا در برخی از نقاط اروپا، پارچه منچستر نام نهاده شده است.

نگاهی به تاریخچه پارچه مخمل کبریتی

پارچه مخمل کبریتی در جنگ جهانی هم کاربرد داشته است. این پارچه طی جنگ جهانی اول، برای دوخت لباس های یونیفرم نظامی به کار برده می شد. همچنین در آن زمان از این پارچه برای دوخت لباس زنانی که در مزرعه کار می کردند نیز استفاده می شد. با گذشت زمان و به اتمام رسیدن جنگ جهانی اول، محبوبیت پارچه مخمل کبریتی مدام افزایش و کاهش پیدا می کرد تا زمان دهه 60 میلادی. در این زمان بر اساس جنبش ضد تجمل، مخمل کبریتی دوباره به دوران اوج خود بازگشت و محبوبیت خود را در میان افراد بازیافت.

برای خرید و فروش انواع پارچه به صورت عمده با ما در ارتباط باشید

اکبر حقی زهابی

تلفن سفارش:

واتساپ و روبیکا: 09169558627       

واتساپ و تلگرام : 09930699356  

ایمیل :Akbar.z1351@gmail.com   

 

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما