انواع پارچه ابروبادی

انواع پارچه ابروبادی در حالت کلی 5 نوع پارچه ابروبادی در بازار موجود است که تقریباً ویژگی‌های یکسانی دارند و نکته مشترک بین تمامی این پارچه‌ها خنکی و مناسب‌بودنشان برای فصل گرم است. در زیر به‌اختصار این 5 نوع پارچه ابروبادی را معرفی خواهیم کرد:

آنچه در این مقاله می‌خوانید:
  1. اسکوها و کیوی: این دو نوع پارچه به جهت شباهت‌هایی که دارند در یک گروه قرار می‌گیرند. یکی از نکات طلایی خرید پارچه این است که توجه داشته باشیم پارچه در طی زمان بور نشود و کیفیت اولیه خود را از دست ندهد. اسکودا و کیوی از این نوع پارچه‌های با کیفیت هستند و هر دو در طی زمان بورنمی‌شوند. همچنین هر دو اندکی براق بوده و بعد از دوخت به زیبایی بر تن می‌نشینند و مناسب ماه‌های گرم سال و خصوصا تونیک و شومیز سایزبزرگ ومانتو هستند. تنها نکته‌ای که بین این دو نوع پارچه ابروبادی تفاوت ایجاد می‌کند اتو رفت و آبرفت این دو است. اسکودا آبرفت اتو رفت ندارد اما کیوی اندکی با شست و شو و اتوکشی دچار تغییر سایز خواهد شد.

مانتو ابروبادی

 

آلما: روسری و شال‌ها، شومیزهای بلند و کوتاه و مانتو سایز بزرگ خنک تابستانی در سال‌های اخیر عموماً از جنس آلما هستند. ویژگی مهم آلما چروک نشدنش است. چروک نشدن پارچه‌های لباس‌هایی که برای تابستان و فصل گرم به کار برده می‌شود از سری نکته مهمی است که باید به آن توجه شود.

برنوتی: ضد حساسیت بودن پارچه‌ها بسیار حائز اهمیت است. خصوصا اگر پارچه برای لباس‌های تابستانی مورداستفاده قرار گیرد که بدن در این فصل بیشتر دچار تعریق و حساسیت می‌شود. برنوتی از سری انواع پارچه‌های ابروبادی است که تماماً نخ بوده و ضد حساسیت است و مناسب برای دوخت مانتوهای سایز بزرگ خنک تابستانی. ازآنجایی‌که این پارچه نازک و سبک است بهتر است از اتوکشی مستقیم پرهیز کنید زیرا در صورت اتوکشی مستقیم رد اتو روی پارچه خواهد افتاد.

پارچه برنوتی ابروبادی

شیمر: برای دوخت مانتو، شیمرها بهترین نوع پارچه‌های ابروبادی هستند. این پارچه به دلیل داشتن آهار برای دوخت مانتو مناسب‌اند. آهار کمک می‌کند تا لباس‌هایی مانند مانتو که نیاز بیشتری به قالب دارند بهتر در تن خودنمایی کنند و همچنین چون بافت سبک و لطیفی دارند برای فصل تابستان و بهار و زیرسارافون گزینه خوبی به نظر می‌رسند. آبرفت این پارچه صفر است و با خیال راحت میتوانید این پارچه را شسته مورداستفاده قرار دهید.

پارچه شیمر ابروبادی

ابروباد: این پارچه شباهت‌هایی به پارچه‌های ساتن دارد. البته به براقی ساتن نیستند اما از اندکی براقی برخوردار هستند. ابروبادها ترکیبی از رنگ‌های متضاد و مکمل زیبایی هستند و خنک و مناسب‌سازی شده‌اند برای دوخت شومیز، بلیز و مانتو. ابروباد‌ها همچنین پرطرف‌دارترین پارچه‌ها در میان پارچه‌های ابروبادی هستند که بسیار مورداستفاده طراحان لباس قرار می‌گیرد از پارچه ابروباد همچنین در دوخت لباس مجلسی سایز بزرگ استفاده می‌شود.

برای خرید و فروش انواع پارچه به صورت عمده با ما در ارتباط باشید

اکبر حقی زهابی

تلفن سفارش:

واتساپ و روبیکا: 09169558627       

واتساپ و تلگرام : 09930699356  

ایمیل :Akbar.z1351@gmail.com

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما