پارچه ساتن چینی

پارچه ساتن چینی، یک پارچه زیبا است که از الیاف نخی، الیاف ابریشمی و مواد مصنوعی تهیه می شود. پارچه ساتن چینی به گونه ای بافت می شود که طرف روی آن نرم و براق است و طرف دیگر ساتن چینی مات می باشد. پارچه ساتن چینی در رنگ های مختلف و در وزن های مختلف در بازار موجود می باشد.

تاریخچه پارچه ساتن چینی

تولید ابریشم، که از ابتدای تمدن چین شناخته شده است، یکی از ویژگی های پایدار سنت چینی و جنبه متمایز تعامل چینی با سایر فرهنگ ها است. از دوران نوسنگی چین، کنف و رمی برای پارچه کشت و پارچه برای لباس و سایر موارد استفاده شده است. پارچه های ساتن چینی نقش کوچکی در ارتباط با مردم مرزی شمال و غرب ایفا می کند.اگرچه ساتن چینی نقش خود را به عنوان یک پارچه لوکس و نماد فرهنگ چینی حفظ کرده، پارچه ساتن در نهایت به یک ماده گسترده و مقدماتی اقتصادی تبدیل شد.

http://parchedozan.ir/wp-admin/post-new.php
پارچه ساتن چینی

از سلسله هان، تولید ابریشم یک صنعت عمده کنترل دولتی بود. برای هزاران سال، در امتداد مسیرهای زمینی از طریق آسیای مرکزی و مسیرهای دریایی در امتداد سواحل شرقی و آسیای جنوب شرقی، ابریشم چین کالای اصلی و گاه معادل مبادله استاندارد بود.

در خانه، تولید ابریشم به عنوان یک ضرورت اخلاقی و همچنین یک ضرورت عملی مورد توجه قرار گرفت. در اواخر قرن هفدهم، دولت چین مالیات را در ابریشم و همچنین در دانه جمع آوری کرد و ارزش اساسی این تلاش انسان را تأیید کرد. در نهایت، استفاده از ابریشم گسترش یافته است تا منسوجات ساخته شده از ابریشم و ساتن چین برای قدردانی به عنوان هنر و همچنین برای لباس و مبلمان و پرده و دکوراسیون خانه ها مورد استفاده قرار گیرد.

مصارف استفاده از ساتن چینی در دکوراسیون

  • از پارچه ساتن در استفاده و تولید کوسن های مجلسی و بالش ها و همچنین سایر در دکوراسیون کاربرد دارد.
  • همچنین در انواع پارچه پرده ساتن با توجه به دگکوراسیون اتاق و منزل از رنگ های مختلف آن به عنوان پرده اصلی و یا گاهی از نوع ساده ساتن چینی برای آستری پرده اتاقاستفاده می شود.
  • در تولید انواع لباس و ملحفه

ساتن چینی در دو مدل طرح دار و گل دار و همچنین ساتن ساده در بازار وجود دارد. پارچه ساتن چینی، به خاطر براق بودن از پارچه های بسیار منحصر به فرد محسوب می شود. به دلیل این براق بودن پارچه ساتن گزینه مناسبی جهت دوخت پرده و انواع ساده آن جهت آستری پرده نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

به واسطه بافت خاصی که این نوع از پارچه ساتن دارد، به پارچه ابریشم بسیار شبیه می باشد، و از همین جهت از نرمی و لطافت منحصر به فردی برخوردار است.

برای خرید و فروش با ما تماس بگیرید

اکبر حقی زهابی

تلفن همراه : 09169558627

ایمیل : akbar.z1351gmail.com

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما